کد خبر: 4001648
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
یادداشت/

مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی اخیراً در یکی از سخنرانی‌های خود در جمع اعضای هیئت دولت سیزدهم، مطالبی را درباره اهمیت بازسازی ساختارهای فرهنگی کشور مطرح فرمودند. در این مجال تحلیلی منویات معظم‌له داریم.

مراتب بازسازی ساختار فرهنگی با رویکرد انقلابی در بیان رهبریمقوله فرهنگ و آسیب‌های فرهنگی سال‌هاست به یک مسئله و تهاجم تبدیل شده است، تا جایی که در اکثر جلسات و دیدارهای مقام معظم رهبری با مسئولان دولتی و متولیان امر، اشاراتی را به این حوزه داشته و دستوراتی را صادر کرده‌اند اما مع‌الأسف تاکنون مسئولان دولتی نسبت به این مهم، توجه و اهتمام خاصی داشته‌اند که نتیجه منفی آن را در تمام بخش‌های دولتی و سطوح مختلف جامعه شاهدیم.

از جمله اثرات منفی این بی‌توجهی به یک فرمان مهم حکومتی را می‌توان در طی 10 سال اخیر، به طور واضح و مشخص در تمام ارکان دولتی مشاهده کرد که چگونه مظاهر فساد علنی شدند و بنیان فرهنگی جامعه با تخریب ساختاری ویران کرده‌اند. اما در سال جاری اتفاق جدیدی در صحنه سیاسی و مدیریت قوه مجریه رخ داد که ناشی از اثر نصایح حکیمانه آن فرزانه انقلاب خطاب به آحاد جامعه و خصوصاً نخبگان حوزوی و دانشگاهی و به ویژه جوانان با روحیه انقلابی و جهادی بود. رویش دولتی در طراز انقلاب و به قدرت رسیدن فردی مؤمن و انقلابی، مدیری شجاع و کارآزموده، از سلاله پاک و مطهر حضرت صدیقه طاهره، ثمره تبعیت جوامع هدف مورد اشاره بود.

بر همین اساس رهبر عزیزمان پس از سال‌ها خون دل خوردن و دیدن موفقیت فرزندان انقلابی خود در تشکیل دولت انقلابی و مردمی ایران قوی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، لبخند رضایت خود را به روی افسران میدان جهاد و مطالبه‌گری نشان دادند و جانی دوباره به سربازان خود در عرصه دفاع از ارزش‌های انقلاب بخشیدند. در همین راستا در این مقاله به بررس مراتب و الزامات بازسازی فرهنگی دولت از لسان مبارک ایشان می‌پردازیم.

ایشان در اولین دیدار با رئیس و اعضای هیئت دولت سیزدهم در تاریخ 6 شهریورماه سال جاری، ضمن ادای احترام و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر خطاب به دولتمردان و رئیس‌جمهور موارد مهمی را بیان داشتند که در ادامه به طرح و تحلیل بیانات خواهیم پرداخت.

استفاده حداکثری از عنصر زمان برای خدمت به مردم

از هر ساعتی، از هر فرصتی استفاده کنید و نگذارید وقتی را که متعلق به مردم و متعلق به اسلام است، تضییع بشود و از همه‌ امکانات زمانی و وقتی استفاده کنید.

در تبیین این فراز از بیانات؛ رهبر معظم انقلاب دولت را به این بخش توجه داده‌اند که در طول دوره 4 ساله فعالیت دولت‌ها شرایط فوق‌العاده‌ای برای کشور پیش می‌آید که با کمترین هزینه و البته کار و تلاش بی‌وقفه، عواید بسیار زیادی نصیب کشور و مردم خواهد شد. در این رابطه برای مثال عضویت ایران در سازمان بین‌المللی همکاری شانگهای اتفاقی نادر بود که در نتیجه پیگیری مجدانه رئیس‌جمهور منتخب و مردمی سیزدهم و وزیر امور خارجه انقلابی دولت واقع شد و در مدت بسیار کوتاهی، علی‌رغم وجود تحریم‌های ظالمانه اروپا و غرب وحشی، سران کشورهای عضو اصلی این سازمان جهان شمول و قدرتمند با جمعیت 5/3 میلیاردی، وقتی پیگیری و مطالبه جدی دولتمردان جدید جمهوری اسلامی را برای عضویت دائم دیدند، با اقبال خوبی به این تلاش‌ها پاسخ مثبت دادند البته ظرفیت‌های غنی اقتصادی، تولیدی و امنیتی کشورمان نیز به عنوان عوامل تأثیرگذار در این رخداد سیاسی نقش ایفا کردند.

توجه ویژه به خانواده

ایشان در ادامه بیانات خود فرمودند: البته بنده عقیده‌ام این است، جداً عقیده‌ام این است که ضمن اینکه پُرکاری و تلاش فراوان خواهید داشت، به مسائل خانواده‌ خودتان هم برسید؛ من به همه این توصیه را می‌کنم که به خانواده‌ حتماً رسیدگی کنید؛ جوری نباشد که در مدت خدمت و مسئولیت، غایب از خانواده باشید.

تأکید رهبر جهان اسلام بر حفظ شأن و حرمت خانواده به اعضای دولت، آن‌هم در ابتدای بیانات، بیانگر اهمیت توجه ایشان به مقوله فرهنگ و بازسازی ساختاری آن است که این مهم را رأساً و حتی در آغاز بیانات خود مطرح نمودند. به خوبی می‌توان از کلام گهربار ایشان فهمید که خانواده سرآغاز بسترسازی فرهنگی در جامعه و بازسازی ساختارمند در دستگاه‌های حاکمیتی است.

به استناد این سرخط راهبردی، زمانی که وزرای دولت (مشروط بر ولایت‌پذیری در عمل) بر توجه به خانواده اهتمام داشته باشند، به راحتی از نیازها و حداقل‌های مردم در حوزه معیشتشان مطلع خواهند شد و آنگاه ضمیر ناخودآگاه بشری، دستگاه وزارت را به تبعیت از فرمان ذهنی وزیر بر مشکلات معیشتی مردم در همه سطوح متمرکز خواهد کرد که در مرحله اول قدم بسیار خوبی در مسیر بازسازی ساختاری محسوب خواهد شد.

وعده صادق و جلب اعتماد عمومی

موضوع مهم دیگری که مقام معظم رهبری در این دیدار به آن به‌طور ویژه اشاره فرمودند، مسئله اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت بود. ایشان صراحاً فرمودند: مسئله‌ احیای اعتماد مردم و امید مردم هم بسیار چیز مهمّی است؛ چون اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ دولت است. مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید به شما داشتند، با شما راه می‌آیند و کمکتان می‌کنند؛ این بزرگ‌ترین سرمایه است برای دولت که بتواند اعتماد مردم را جلب کند که البته این متأسفانه یک مقداری آسیب دیده و باید ترمیم کنید این را و راهکارش هم این است که حرف و عمل مسئولین یکی باشد؛ وعده‌ای اگر به مردم دادید، طبق آن وعده اگر عمل کردید، مردم به شما اعتماد پیدا می‌کنند؛ اگر شما وعده کردید و عمل نشد یا گفتید فلان کار شده، مردم در واقعیت دیدند نشده، اعتماد مردم سلب می‌شود؛ واقعاً باید خیلی بِجِد‌ مراعات کنید این معنا را. حالا جناب آقای رئیسی! دیروز شما در اهواز، در خوزستان خب یک قول‌هایی به مردم دادید، یک دستوراتی دادید، دقت کنید اینها جداً تحقق پیدا کند تا مردم ببینند آن چیزی که شما می‌خواهید و شما می‌گویید، در واقعیت تحقق پیدا می‌کند؛ این‌ها کارهای لازمی است.

جان کلام آقا در این بخش، عمل به وعده‌ها و جلب اعتماد مردم است. این مهم طریقی دارد که آن، دادن وعده‌های قابل تحقق و دست‌یافتنی است  و راهکار آن پیگیری وعده تا حصول نتیجه با پیوست گزارش به مردم است. قطعاً اشاره حضرت آقا به این نکته است که حلاوتی که در رضایت عمومی جامعه نسبت به دولت و به تبع حاکمیت اسلامی وجود دارد، در هیچ چیز دیگری نیست، چرا که اثری قابل درک و غیر قابل انکار برای همه اقشار جامعه دارد. مسلماً می‌توان یکی از شئون عاقبت بخیری دولت‌ها را همین امر برشمرد.

در واقع اصلی‌ترین رکن بازسازی فرهنگی مدنظر مقام معظم رهبری همین است که امتیاز دیگر آن برای دولت‌ها و رؤسای جمهور، دیده شدن بدون صرف هزینه تبلیغات و خواست عمومی جامعه برای استقرار یک دوره دیگر در رأس قدرت اجرایی کشور خواهد بود.

تعیین روزشمار برای تحقق وعده‌ها

اَو اَن تَعِدَهُم فَتُتبِعَ مَوعِدَکَ بِخُلفک؛ [این که مبادا] خُلف وعده کنید؛ وعده بدهید، بعد از وعده تخلف کنید! به مالک‌اشتر می‌گویند مبادا این کار را انجام بدهید؛ و این هم بسیار مهم است. البته گاهی هست شما وعده‌ای می‌دهید و امکان پیدا نمی‌کند؛ یعنی یک مشکل طبیعی بر سر این کار واقع است؛ خیلی خب عیب ندارد، این را به مردم توضیح بدهید و بگویید من این وعده را داده بودم، این مشکل پیش آمد نتوانستیم به وعده‌مان عمل کنیم؛ از شما عذرخواهی می‌کنیم؛ این هم از آن مواردی است که با مردم حرف بزنید؛ این مصداق همان نکته‌ای است که قبلاً در مورد مردمی بودن [گفته شد]، لکن به طور کلی وعده‌ها را جلوی چشم داشته باشید.

برای وعده روزشمار معین کنید؛ تخمین بزنید یک کاری که می‌گویید این کار را خواهم کرد چه مدتی طول خواهد کشید و روزشمار معین کنید و دانه‌ دانه تعقیب کنید. بنده بارها در مجموعه‌های دولتی این را گفته‌ام که ما قاعده و قانون و مانند این چیزها کم نداریم؛ ما قانون و بنا و قاعده و هر چه طرح و برنامه‌ها و این حرفها بخواهید زیاد [داریم] ؛ آنچه کمبود ما است عبارت است از همین که یک پیگیری جدی‌ انجام بگیرد. این هم یک مطلب.

در سخنان رهبری این مهم به وضوح نمایان می‌شود که طی 10 سال اخیر اتفاق ناگواری رخ داده است و آن شکاف عمیق بین مردم و دولت بوده است که همین امر سبب ایجاد مشکلات زیادی در اداره کشور شده است. به بیان ساده مردم ناراحتند از وعده‌هایی که داده می‌شود اما عملی نمی‌شود.

به تعبیر مقام معظم رهبری، اگر یک رئیس‌جمهور در سفری به مردم قولی بدهد، جدای از اینکه باید قابل تحقق و متعارف باشد، باید توسط خود رئیس‌جمهور دنبال شود و تا حصول نتیجه مثبت، دست از پیگیری برندارد. چرا که ممکن است مدیر مربوطه یا معاونین و حتی مدیران میانی وزارتخانه، در استان یا شهرستان به هر دلیلی از اجرای آن دستور و مصوبه تخطی کنند.

خب قطعاً این عدم اجرای دستور رئیس‌جمهور، در انذار عمومی (البته در بین مردم عامی و وفادار به نظام) تنها به پای رئیس‌جمهور نوشته می‌شود و از نگاه دشمنان نظام، این موضوع به پای کم‌کاری و ناتوانی حاکمیت نوشته می‌شود.

 اتخاذ سبک زندگی مردمی راهبرد اصلی دولت‌ها

بی‌تکلف بودن در مشی و منش، دوری کردن از منش‌های اشرافی‌گری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند اینها، این هم یک جلوه‌ دیگری است از مردمی بودن که از این منش‌های اشرافی‌گری که معمول است در دنیا و همه‌ دولت‌ها و مسئولیت‌ها و مسئولان مبتلا هستند به این جور نگاه به مردم، به این جور روش زندگی باید اجتناب کرد.

در تبیین این فراز از بیانات، باید به این نکته اشاره کنم که طبیعت و ذات انسان، کمال طلب و برخورد توأم با احترام است. این اخلاق ذاتی افراد جامعه به شدت با مدل بازدید شاهانه متکبرانه خودرویی از کارگران زحمتکش و رنج کشیده معدن و کارخانجات تولیدی سنخیتی نداشته و به شدت در افکار عمومی منفور است.

وقتی یک مقام بلندپایه حکومت اسلامی که 95% بودجه و امکانات کشور در ید او قرار دارد، با این روش و با اکراه به میان کارگران برود، خستگی کارگر، این قشر زحمتکش دو چندان می‌شود. مردم به خوبی تفاوت سفر استانی دو رئیس‌جمهور را که یکی زیر دو دستگاه اسپیلت گازی در جایگاه ویژه و از بالا با مردم دیدار می‌کند و دیگری که بدون جایگاه ویژه و با فاصله 2 متری از مردم و پشت تریبون بسیار ساده با مردم دیدار و سخنرانی می‌کند، را درک می‌کنند. اصل موضوع مورد اشاره رهبری نیز بر همین اصل تدوین می‌شود که فاصله و وجه تمایز مسئولین با مردم باید به صفر برسد.

 عدالت‌ورزی اصل حاکم بر دولت

مسئله‌ بعدی عدالت‌ورزی است که خب اساس حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی بر اقامه‌ عدل است، کما اینکه اساس همه‌ ادیان بر اقامه‌ عدل است. خدای متعال می‌فرماید که ما پیغمبران را فرستادیم، کتاب‌های آسمانی را فرستادیم، لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط؛(۳) اصلاً برای اینکه مردم قیام به قسط کنند و جامعه، جامعه‌ عدالت‌آمیز باشد.

  • خب ما در این زمینه‌ها عقبیم
  • خیلی باید کار کنیم
  • خیلی باید تلاش کنیم

به نظر من هر مصوبه‌ای که شما تصویب می‌کنید، هر لایحه‌ای که در دولت تنظیم می‌کنید، هر بخشنامه‌ای که خود شما در دستگاهِ خودتان صادر می‌کنید، یک پیوست عدالت باید داشته باشد. باید مراقب باشید این روش، این کار، این دستور، ضربه‌ای به عدالت نزند، طبقات مظلوم را پایمال نکند؛ این مراقبت باید همیشه باشد؛ حالا یا با یک پیوست مکتوب یا بالاخره از لحاظ نوع تنظیم، جوری باشد که این طور باشد. الآن در بعضی از بخش‌ها حقیقتاً این جوری نیست. البته اینکه من عرض می‌کنم، به معنای این نیست که یک اقدامی پشت سر این وجود داشته باشد، لکن مثلاً در زمینه‌ انرژیۀ در زمینه‌ نفت، همین اواخر یکی از مسئولینِ دولت قبل، گزارشی به ما داد که یارانه‌ پنهان نفت در سال ۹۹، حدود ۶۳ میلیارد دلار است! که خب اصلاً این رقم و این یارانه به چه کسی می‌رسد؟ چه کسانی‌ از نفت کشور ، از بنزین بیشتر استفاده می‌کنند!؟

جمع مهمی از مردم اصلاً از این یارانه هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند. آن وقت محاسبه کرده‌اند ۶۳ میلیارد دلار یعنی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان که از بودجه‌ سال ۹۹ بیشتر است! این‌ها خب چیزهایی است که حالا من گفتم، [البته] در زمینه‌ی نفت، من هیچ توصیه‌ای ندارم که چه کار بکنید، آنها را باید بررسی کنید، ببینید که چه کار باید انجام بدهید.

عدالت در کلام رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که در اداره جامعه اسلامی به جهت تعهدی که به واسطه احکام دین توسط حکام آن به مردم داده می‌شود، انتظارات فوق‌العاده‌ای را نسبت به سایر جوامع بشری ایجاب می‌نماید. برآورده کردن این انتظارات مشروط است بر پاک‌دستی، صداقت، دلسوزی، فسادگریزی، جلوگیری از رانت‌خواری و در نهایت سلامت در انجام وظایف مسئولان جامعه اسلامی. چیزی که تاکنون و پس از گذشت 43 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، کمتر در دولت‌های گذشته مورد توجه و عمل واقع شده است و در دولت کنونی به جهت شناخت دقیق رهبر انقلاب از روحیه پر کار، فسادستیز، عدالت‌طلب و دلسوز جناب آقای سیدابراهیم رئیسی، این دولت توسط ایشان دولت محرم و خودی شمرده شده و این مسائل را با فراق بال و اطمینان خاطر بیشتری  به دولت توصیه می‌کنند.

در واقع گزارش اخیر یکی از مدیران وزارت نفت در دولت قبل، در خصوص یارانه پنهان نفت و انرژی، سبب تأکید رهبر معظم انقلاب درحوزه توزیع عادلانه ثروت شد. این رقم هنگفت سرمایه ملی صرفاً در اثر سوءمدیریت در جیب عده‌ای خاص و ثروتمند سرازیر شده و آنان را از این ثروت باد آورده فربه نموده است. در حالی که این ثروت ارزان قیمت، نامشروع و غیر عادلانه است، چرا که سهم هر ایرانی از این یارانه پنهان با فرض 84 میلیون جمعیت ایرانی، 17,860,000 تومان خواهد بود. بنا بر همین اصل عدالت لازمه حکومت‌داری است.

بستن منافذ فساد در قوه مجریه

مسئله‌ فسادستیزی هم که عرض کردیم، آن هم مکمل عدالت‌‌ورزی است. با فساد باید مقابله کرد؛ یکی از بلاهای مهمی که در کشور به وجود می‌آید که درست ضد عدالت است. وجود فساد، وجود ویژه‌خواری، وجود استفاده‌‌های سوء، اختلاس، برخورداری‌های بی‌مورد بی‌جا و امثال اینها است. یک وقت کسی یک کار مهمی انجام می‌دهد، شما یک پاداشی به او می‌دهید، خب این عیب ندارد اما یک وقت عزیزانی بی‌جهت، برخورداری‌‌های زیادی از امکانات کشور دارند؛ خب چرا !؟ که بحث حقوق‌های نجومی یک گوشه‌ای و یک بخش کوچکی از این مسئله بود که مطرح شد.

در تحلیل این بخش از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، به خوبی سمت اشارات ایشان متوجه انتصابات فامیلی و باز کردن پای اعضای خانواده به حساس‌ترین مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری حکومت و دولت است که در دوران تصدی حسن روحانی اتفاق افتاد و متأسفانه به دلیل عدم تعهد رئیس‌جمهور وقت به مسئولیت حقوقی و شرعی خود در قبال مردم، بسیاری از گرفتاری‌ها در حوزه معیشت، سیاست خارجی، امور سلامت و سبد خانوار به وجود آمد.

عدم توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری توسط رئیس دولت‌های تدبیر و امید در موضوع توافق‌نامه برجام و عدم الصاق شروط 9 گانه ایشان در متن این سند راهبردی توسط رئیس‌جمهور وقت، بنای قانون‌گریزی در کشور به شکل کاملاً آشکار، گذاشته شد و با رویه تقابلی علیه اصل نظام و شخص رهبری به عنوان رکن و تصمیم گیرنده اصلی انقلاب، سعی در حذف جایگاه رهبری از ساختار حاکمیتی جمهوری اسلامی داشت که گرچه ناکام ماند، اما در این مسیر ضربات سنگینی را بر پیکره حکومت وارد کرد.

مسئله دیگر مورد اشاره رهبری، بحث اعطای بی‌حساب و کتاب هزاران قطعه سکه بهار آزادی به مسببان و مجریان سند ننگین برجام بود که هیچ مشروعیتی نداشت و متأسفانه دقیقاً زمانی این سکه‌ها به همراه مدال‌های کذایی افتخار توسط رئیس‌جمهور وقت به برجامیان داده شد که چند روز قبل از آن مقام معظم فرماندهی کل قوا، به فرماندهان مؤثر و کادر عمل کننده در بازداشت ملوانان قایق گشتی متجاوز ارتش تروریستی ایالات متحده در مرز آبی کشورمان نشان فتح اعطا نمودند.

مسئله حقوق‌های نجومی نیز مرتبط با همین سوءمدیریت‌های دولت‌های پیشین و خصوصاً دو دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم بود که به قدر کفایت برای عموم جامعه قابل درک است. بنابراین راهکار عملیاتی برای اصلاح موارد فوق به شرح زیر پیشنهاد می‌شود:

اولاً؛ آگاه‌سازی جامعه نسبت به خطاهای مدیریتی و اغماض بی ضابطه در مورد متخلفان. البته در این مورد به حمدالله اقدامات بسیار خوبی توسط گروه‌های خودجوش و سمن‌های انقلابی مؤثر که دارای ابزار رسانه هستند، نظیر مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج و امثالهم در ساخت سریال و برنامه‌های تلویزیونی، همچون گاندو 1 و 2 ، خانه امن، فالکن و... انجام شد و جامعه را هوشیار کردند. این رویه باید مورد حمایت جدی و مؤثر حاکمیت قرار گیرد و در دولت یک جایگاه ویژه حقوقی و ساختاری کسب کند.

ثانیاً؛ برخورد قهری دستگاه‌های قضایی و نظارتی در مواجهه با مظاهر اثبات شده فساد در دستگاه‌های دولتی که این مهم نیز توسط رئیس انقلابی وقت قوه قضائیه از دفتر خود شروع شد و تا وزیر، داماد وزیر، دختر وزیر و برادر رئیس‌جمهور پیش رفت که ثمرات بسیار مؤثری در جامعه در جهت بازگشت اعتماد مردم به حاکمیت ایجاد شد.

در حال حاضر که رئیس وقت قوه قضائیه و عمل‌کننده این اقدامات انقلابی به رأس قوه مجریه تغییر مأموریت داده است، توقع قاطع جامعه نخبگانی و جوانان مطالبه‌گر ادامه مسیر برخورد با متخلفان و خائنین به مردم و انقلاب در هر پست و منصبی از سوی رئیس جدید قوه قضائیه مورد انتظار است.

ثالثاً؛ ورود خودجش جوانان و توانمند در حوزه سوت‌زنی و افشاگری رسانه‌ای و حقیقی به عرصه مطالبه‌گری بدون مرز. عرصه مدیریت در دو دولت گذشته چنان بستر فساد سازمان یافته قرار گرفت که مقام معظم رهبری برای این مقوله در تاریخ 29 بهمن‌ماه سال 1397 در دیدار با هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی حکم جهاد صادر کردند و فرمودند: گروه‌های جوانِ مؤمن و انقلابی، باید هر کاری که امکان‌پذیر است در چارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسی نباید بمانند، آتش به اختیار عمل کنید. البته پیوست ادب و حفظ شأن افراد بخصوص مسئولین حقیقی و خدوم در بیانات ایشان مشهود است. این مأموریت جهادی رسانه‌ای مشروط به حمایت‌های قاطع قضایی است و الا موفق نخواهد بود بنابراین قوه قضائیه بایستی در این مسیر محکم وارد شود.

رابعاً؛ شناخت صحیح افراد جامعه از فساد و مدیران فاسد و نالایق و غیر صادق، در موضوع انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری به کمک بصیرت‌افزایی و روشنگری علمای علم سیاست و هادیان این امر البته  به حمدالهی حرکت خوبی در طی سالهای 96 تا 1400 انجام شد و ثمره آن تشکیل مجلس و دولت انقلابی بود اما ادامه این مسیر نیز نیازمند هدفمند شدن و ساختارمند کردن این اقدامات توسط دولت محترم سیزدهم است.

خامساً؛ با توجه به روی کار آمدن آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و ظرفیت توانمند ایشان در حوزه مبارزه با فساد که نشئت گرفته از روحیه شخصی و سلامت و طهارت روح ایشان است، توقع جامعه و مسئولین نظام از ایشان عمل به وعده‌ها در حوزه پاکسازی قوه مجریه از مدیران ناکارآمد، روی کار آوردن مدیران پاک دست و جوان انقلابی متخصص در حوزه‌های مختلف و باج ندادن به جناح‌های سیاسی چپ و راست است.

نتیجه‌گیری

سال 1400 منشأ و سرآغاز قرنی جدید و فصلی تعیین‌کننده در عرصه مدیریت جهانی است. در این سال مهم‌ترین رخداد سیاسی در کشور جمهوری اسلامی ایران، به عنوان قلب محور مقاومت یعنی استقرار و تشکیل دولتی انقلابی به نیکی به ثمر نشست. به موازات همین اتفاق میمون و مبارک روز به روز شاهد زوال و سقوط عوامل استکبار جهانی و شکست هیمنه کدخداپرستی در پیکره ایلات متحده آمریکا، استعمار پیر و زبون انگلستان و رژیم منحوس و نا مشروع صهیونیستی هستیم.

لذا با توجه به مراتب تشکیل حکومت جهانی اسلام و با فرض اینکه ان‌شاءالله دولت سیزدهم، به عنوان اولین دولت انقلابی تثبیت شود، پس از پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی و تأسیس نظام اسلامی، سومین مرحله از فرآیند تشکیل حکومت جهانی اسلام (دولت اسلامی) محقق شده است و با این پشتوانه و در صورت عملی شدن پیشنهادات 5 گانه فوق، به سرعت به سمت تشکیل جامعه اسلامی، جامعه‌ای که خود را برای ظهور منجی عالم بشریت سال‌ها آماده کرده است، پیش خواهیم رفت و با یکپارچه شدن محور مقاومت و تکمیل هلال شیعی، چشمان مشتاقان دردانه حضرت زهرا (س) و آخرین معصوم و امام شیعیان، به ظهور و نور جمالش منور خواهد شد و تحت زعامت حضرت بقیةالله الاعظم(عج) حکومت جهانی اسلام (امت اسلامی) در سراسر عالم خلقت استقرار خواهد یافت و جهان بشری از کرامات و حلاوت آن سیراب خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدادیان، دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان فارس

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: