حوزه‌های علمیه متناسب با مسائل روز متحول شوند
کد خبر: 4001426
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
آیت‌الله دژکام:

حوزه‌های علمیه متناسب با مسائل روز متحول شوند

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به اهمیت توجه به نقش حوزه‌ها در جامعه گفت: حوزه‌های علمیه باید متناسب با مسائل روز جامعه متحول شوند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 8 مهرماه در اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان با طرح این سئوال که حوزه در جامعه اسلامی شیعه می‌خواهد چه نقشی ایفا کند، گفت: برنامه‌های حوزه باید متناسب با پاسخ این سئوال تنظیم شود و به تناسب نقشی که به حوزه می‌دهیم، وظایف مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه را باید متناسب با پس از انقلاب اسلامی آماده کنیم، افزود: حوزه باید متناسب با مسائل روز جامعه متحول شود.

آیت‌الله دژکام بر ضرورت ایفای نقش حوزه‌های علمیه در جامعه تأکید کرد و گفت: هنگامی که حاکمیت شیعه شکل می‌گیرد، حوزه‌های علمیه هم باید نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

امام جمعه شیراز خواستار ایفای نقش بیشتر حوزه‌های علمیه در جامعه امروزی شد و افزود: این نهاد اجتماعی شیعی در این زمان باید نسبت به دوره گذشته وظایف بیشتری را باید بر عهده بگیرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یکسری از تحولاه حوزه به دلیل تحولات جریان‌های بیرونی بوده است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تحولات عظیمی که در حوزه تشیع رخ داده از زمان علامه حلی تا مرحوم محقق کرکی شکل گرفته است.

انتهای پیام
captcha