برگزاری یازدهمین سوگواره حسینی تعزیه در دامغان
کد خبر: 4001368
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

برگزاری یازدهمین سوگواره حسینی تعزیه در دامغان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان از برگزاری یازدهمین سوگواره تعزیه‌خوانی استان سمنان با حضور پنج گروه تعزیه‌خوان در دامغان خبر داد.

برگزاری یازدهمین سوگواره حسینی تعزیه  در دامغان

به گزارش ایکنا از  سمنان، حسین امینیان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان شب گذشته 7 مهر در جمع خبرنگاران از برگزاری یازدهمین سوگواره حسینی تعزیه استان در دامغان خبر داد و گفت: در این سوگواره از 6 تا 10 مهر، پنج برنامه تعزیه‌خوانی توسط پنج گروه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این سوگواره در سالن آمفی تئاتر روباز مجتمع شهید شاهچراغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برگزار می‌شود افزود: در شب اول برگزاری این سوگواره، گروه آل یاسین سمنان برنامه تعزیه شهادت حضرت رقیه (س) را اجرا کرد.

امینیان ادامه داد: گروه قمر بنی‌هاشم (ع) سمنان، گروه برادران مربی دامغان، گروه سیدالشهدا (ع) طاق دامغان و گروه نوای نینوا شاهرود، به ترتیب مراسم تعزیه‌خوانی شب دوم تا پنجم را برگزار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط ناشی از کرونا، این سوگواره پس از دو سال تعطیلی، توسط دبیرخانه سوگواره حسینی، کانون تعزیه دامغان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در حال برگزاری است اظهار کرد: در استان ۵۳ گروه فعال تعزیه‌خوانی وجود دارد که از این تعداد ۳۸ گروه در دامغان مشغول فعالیت هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی سوگواره حسینی در شهر دامغان ایجاد شده و فعال است یادآور شد: از بین گروه‌های تعزیه‌خوانی استان، به دلیل شرایط خاص ناشی از کرونا، تعداد پنج گروه از طریق قرعه کشی در فهرست اجرا قرار گرفتند که در پایان سوگواره، افراد برتر هر نقش از سوی داوران انتخاب می‌شوند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان با بیان اینکه اختتامیه این سوگواره شنبه دهم مهر برگزار می‌شود، متذکر شد: برنامه تعزیه، ساعت ۱۹ و به مدت ۹۰ دقیقه در آمفی تئاتر مجتمع شهید شاهچراغی دامغان واقع در میدان کتاب برگزار و تماشای آن برای عموم مردم با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آزاد است.

انتهای پیام
captcha