«نذر آب ۴» هلال احمر فارس به ۷ روستای هرمزگان رسید
کد خبر: 4000449
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

«نذر آب ۴» هلال احمر فارس به ۷ روستای هرمزگان رسید

با مشارکت ۱۰ میلیارد ریالی گروه مالی شرکت کاریزما، برنامه «نذر آب ۴» جمعیت هلال احمر فارس در فاز دوم آب‌رسانی پایدار به مناطق محروم و درگیر خشکسالی، به ۷ روستای استان هرمزگان رسید.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر فارس، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس امروز، 4 مهرماه گفت: پیرو امضا و مبادله تفاهم مشترک بین گروه مالی کاریزما به عنوان کارفرما، جمعیت هلال‌احمر استان‌های فارس و هرمزگان به عنوان ناظرین ارشد و واسطه و نیز مجریان پروژه شامل استانداری و شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و فرمانداری و امور آبفای شهرستان سیریک، فاز دوم برنامه «نذر آب 4» همزمان با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی(ع) آغاز شد.

وی در خصوص جزییات فاز دوم برنامه یاد شده اظهار کرد: در این مرحله، کار نوسازی و اصلاح شبکه داخلی آب‌رسانی به روستاهای گهردو، شمعجو، پگو، هرنگان، دودر، گونمردی و همزانگ در دهستان بیابان شهرستان سیریک به طول 17 هزار متر لوله در دستور کار قرار گرفته است.

درویشی ادامه داد: گروه مالی کاریزما از گروه خدمات بازار سرمایه در راستای مسئولیت اجتماعی و انجام پروژه‌های داوطلبی و عام‌المنفعه، مبلغ 10 میلیارد ريال اعتبار برای اجرای این پروژه و خرید 11 هزار و 500 متر لوله 75 و 5 هزار و 500 متر لوله 110 همراه با اتصالات مورد نیاز اختصاص داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس تصریح کرد: با تأمین و اختصاص این مبلغ، محموله اول لوله‌ها از تهران بارگیری و به مقصد شهرستان سیریک در استان هرمزگان ارسال شد. با همت و نظارت جمعیت هلال احمر و آبفای هرمزگان و سیریک، عملیات اجرایی فاز دوم اعم از خاک‌برداری، حفاری و لوله‌گذاری تا پایان پاییز به اتمام و بهره‌برداری برسد.

درویشی در پایان از همکاری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی گروه مالی  کاریزما به ویژه مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت، موسسه خیریه بنیاد ناسوتی فرد شیراز، اعضای هیئت مدیره شبکه مجمع خیرین استان فارس به ویژه مدیرعامل و رئیس هیات مدیره، مدیر عامل مجمع خیرین آب‌رسان و نیز مدیر عامل شورای عالی خیریه فارس برای تحقق فاز دوم برنامه نذر آب 4 قدردانی کرد.

بنا بر این گزارش، در فاز نخست برنامه ملی نذر آب 4، جمعیت هلال احمر استان فارس به عنوان معین یک و جمعیت هلال احمر استان بوشهر به عنوان معین 2 با مساعدت و مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی، اصلاح و نوسازی شبکه داخلی آب‌رسانی به 4 روستای خرگوشی، گز، کرتان و مغ رحمت در دهستان بیابان شهرستان سیریک را در دستور کار قرار داده و به اتمام رساندند.

یادآور می‌شود که برنامه ملی «نذر آب» برای چهارمین سال متوالی است که در ذیل برنامه جهانی تغییرات اقلیمی و با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از تنش بی آبی و کم آبی در استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور، توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha