روایتی از حضرت ابوالفضل (ع)
کد خبر: 4000380
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
روز سوم اجرای «بر خط ماه و نوا»

روایتی از حضرت ابوالفضل (ع)

هفتمین دوره «بر خط ماه و نوا» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار شد.

روایتی از حضرت ابوالفضل (ع)به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران؛ در روز سوم اجراها، در ابتدا رضا کدخدا از تهران به روی صحنه رفت و غزلیاتی درباره‌ امام حسین (ع) را اجرا کرد. سپس قاسم هاشمی به روی صحنه رفت و روایتی از حضرت ابوالفضل (ع) را اجرا کرد.

اجرای دوم به نوحه‌خوانی و یزله باسم حمادی از خوزستان اختصاص یافت. در این اجرا، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، یزله و سنج و دمام زنی عناوین برنامه ی اجرایی بودند.

در اجرای سوم و پایانی روز سوم، در ابتدا حسن علی‌تبار و محسن جوادی از بابل به روی صحنه رفتند و در ابتدا یک قطعه برای حضرت مسلم اجرا کردند که در این قطعه تعدادی از مقام‌های آوازی در مازندران اجرا گردید. پیش‌خوانی تعزیه و تلفیق چند قطعه عباس‌خوانی از دیگر قطعات این اجرا بود.

روایتی از حضرت ابوالفضل (ع)

پس از اجرای عباس‌خوانی، عاشیق حسن اسکندری و علی کریمی به روی صحنه رفتند و در ستایش امام حسین (ع) و دو گفتگو راجع به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) قطعاتی را روایت کردند.

روایتی از حضرت ابوالفضل (ع)

این اجراها از تاریخ 1 تا 4 مهرماه همزمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود که تلویزیون اینترنتی تیوا، صفحات مجازی انجمن موسیقی ایران و بنیاد رودکی به عنوان بسترهای پخش معرفی شده‌اند و مخاطبان می‌توانند بر اساس زمان بندی مشخص شده در جدول، به صورت رایگان اجراها را مشاهده کنند.

انتهای پیام
captcha