نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در تربیت انسان‌های خداباور
کد خبر: 4000130
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در تربیت انسان‌های خداباور

استاندار فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش به واسطه کارکردهای فردی و اجتماعی، دارای جایگاه ویژه‌ای در جامعه است، گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در بالندگی و پیشرفت کشور دارد که می‌تواند انسان‌هایی خداباور، خلاق، پیشرو، اخلاق‌مدار، قانونگرا و جامعه پذیر را برای کشور تربیت کند.

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 3 مهرماه در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در شیراز با بیان اینکه آموزش و پرورش به واسطه کارکردهای فردی و اجتماعی، دارای جایگاه ویژه‌ای در جامعه است، گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در بالندگی و پیشرفت کشور دارد که می‌تواند انسان‌هایی خداباور، خلاق، پیشرو، اخلاق‌مدار، قانونگرا و جامعه پذیر را برای کشور تربیت کند کما اینکه شهدای ما در همین مدارس و در مکتب امام حسین(ع) به رهبری امام راحل آموزش دیدند و در آن زمان توانستند برای کشور و ملت بزرگ ایران افتخارآفرینی کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم دانش‌آموزان ما نیز با دریافت آموزش در زمینه اخلاق، ایثار و حق‌طلبی بتوانند سربازان خوبی برای کشور در راه حفظ کیان کشور باشند.

رحیمی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی وظیفه تعلیم و تربیت را برعهد دارد، گفت: رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان‌های آگاه و مسئولیت‌پذیر بستگی دارد چیزی که در در ادبیات توسعه از آن به عنوان سرمایه انسانی نامبرده می‌شود.

استاندار فارس با تصریح اینکه عامل انسانی در توسعه هر کشور نقش تاثیرگذاری دارند، بینا کرد: آموزش و پرورش با بالندگی دانش‌آموزان می‌تواند توسعه پایدار کشور را رقم بزند.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته  به آموزش و پروش نگاه نهادی مصرفی و هزینه‌ای ندارند، گفت: دیدگاه کشورهای توسعه یافته به آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است که در بلندمدت می‌تواند بزرگترین کمک را به توسعه کشور را داشته باشد.

رحیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: از ابتدای شیوع کرونا کوشش بسیار شد تا زمینه ارائه آموزش در فضای مجازی و همچنین برنامه «شاد» در استان تقویت شود و  پهنای باند وسیع‌تری از فضای مجازی به این امر اختصاص داده شد و مجموعه این اقدامات سبب شد در نقاط مختلف استان افزون بر ۹۷ درصد مدارس تحت پوشش شبکه شاد قرار گیرند.

استاندار فارس، مهرماه را یادآور شکوفایی علم، دانش و آگاهی دانست و با بیان اینکه مدرسه مکان بالندگی دانش‌آموزانی است که می‌توانند آینده‌ساز کشور باشند، گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشور است و بالندگی، توسعه، خلاقیت و ابتکاری که نیروهای انسانی می‌توانند داشته باشند در نتیجه آموزش و پرورش است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جمعیت حدود 913 هزار دانش‌آموزان در سطح استان فارس گفت: دستگاه‌های اجرایی و حمایتی استان این ماموریت را دارند که در حد توان قانونی خود  برای حمایت از دانش آموزان مناطق محروم فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha