«شهر ادب» شیراز کامل‌تر می‌شود
کد خبر: 4000124
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

«شهر ادب» شیراز کامل‌تر می‌شود

معاون اجرایی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ابراز ارادت جامعه سلامت فارس به ساحت سیدالشهدا(ع) در سوگواره معنوی «شهر ادب» از کامل‌تر شدن این سوگواره خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، عباس سلطانی، دبیر سوگواره معنوی «شهر ادب» نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 3 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های متنوع نهاد رهبری در ماه‌های محرم و صفر که با عنوان «سوگواره معنوی شهر ادب» در حال اجرا است، گفت: امام حسین(ع) مرزهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را طی کرد و به بهترین الگو برای بشریت و خواستاران راه حقیقت تبدیل شد؛ به همین منظور شعار این سوگواره را «باید تمام زندگی‌ام مثل او شود» برگزیدیم.

وی با بیان اینکه «شهر ادب» از سه سال پیش شروع شد و این چهارمین ویژه برنامه شهر ادب است، افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا این ویژه برنامه‌ها به صورت حضوری و در خوابگاه‌ها، دانشکده‌ها و در محیط‌های دانشجویی برگزار می‌شد.

سلطانی با اشاره به اینکه مجموعه نهاد رهبری نگاهی چند وجهی به این ویژه برنامه‌ها داشته است، گفت: یک نگاه توحیدی با اشاره به آیه 185 سوره بقره « شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ...؛ ماه رمضان [همان ماه] است كه در آن قرآن فرو فرستاده شده است...» که باعث شد سری اول با ماه رمضان شروع کنیم و منظور از شهر ادب، همان ماه رمضان بود که شهر به معنی ماه است.

دبیر سوگواره شهر ادب افزود: همچنین با توجه به حدیث پیامبر اکرم(ص) که فرمودند من شهر علم هستم و علی درب آن، یک نگاه امام‌شناسی داشتیم و یک نگاه ادبی، هنری نیز بود که منظور خود شهر شیراز و اشاره به سابقه فرهنگی که این شهر دارد، داشتیم.

معاون اجرایی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جمله امام خمینی (ره) که فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، تصریح کرد: طبق فرمایش امام و با توجه به اینکه ماه محرم آغاز سال هجری قمری است نیت برگزاری چله‌ای را تا پایان ماه صفر به منظور اینکه حول حالنایی شود جهت ادامه زندگی، همچنین سلامتی و ظهور حضرت مهدی(عج)، شفای بیماران و رفع گرفتاری مردم و با توجه به پیک پنجم شیوع ویروس کرونا با رویکرد مجازی برنامه‌ریزی کرده که با رعایت موازین و اصول بهداشتی در حال برگزاری است.

 وی با تاکید به اینکه برنامه‌های شهر ادب در حال کامل‌تر شدن است، گفت: مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دنبال این است تا بتواند با برنامه‌های مستمر در حوزه‌های مختلف در کنار دانشگاهیان بوده و به عنوان کنشگران فرهنگی، در جامعه اثرگذار باشد، به همین منظور در این دوره یک دبیرخانه دائمی تشکیل شده که متشکل از یک شورا و اتاق فکر است که این شورا سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات اولیه را گرفته و در ادامه شورای اجرایی این تصمیم‌گیری‌ها را به جامه عمل تبدیل می‌کند و در پایان تیم اجرایی به صورت کامل و طبق زمان‌بندی مشخص کار را انجام می‌دهند.

معاون اجرایی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت اجرای برنامه‌ها طی چهل روز و تا پایان ماه صفر، گفت: ویژه برنامه‌های این سوگواره با محوریت‌های خانواده، کودکان و نوجوانان، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مذهبی و... در راستای شعار اشاره شده ویژه اساتید، کارکنان، دانشجویان، تشکل‌های دانشگاه، روحانیون، کادر درمان، خانواده کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه و همچنین عموم مردم در حال اجرا است.

سلطانی تصریح کرد: از ویژه برنامه‌های این سوگواره میتوان به مسابقات متنوع، مشاوره دینی و روانشناسی رایگان برای عموم، وبینارها و سلسله وبینارها، کرسی‌های آزاداندیشی، تولید کلیپ‌های دانشجویی در قالب‌ها و موضوعات متفاوت، راه‌اندازی موکب اربعین، برگزاری مراسم سنج و دمام در بیمارستان و دانشکده‌های مختلف و همچنین برگزاری روضه‌های خانگی اشاره کرد.

دبیر سوگواره معنوی شهر ادب اضافه کرد: همچنین ما به صورت روزانه و در بسترهای فضای مجازی به انتشار عکس‌نوشت‌ و موشن‌استوری‌هایی با مضامین معنوی و اجتماعی نیز می‌پردازیم که این نیز به شکل گسترده‌ای مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

سلطانی با بیان اینکه موارد مطرح شده بخشی از اقدامات این سوگواره معنوی بوده که به صورت‌گذری به آن اشاره شد، گفت: تمامی واحدها و مراکز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پای کار آمدند تا این اتفاق جدید را رقم بزنند.

معاون اجرایی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به جوایز بزرگ این سوگواره نیز اشاره کرد و گفت: طی انتشار جدولی با عنوان «جدول امتیازات شهر ادب» امتیازاتی برای شرکت کنندگان در برنامه‌های این سوگواره در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در پایان چهل روز به رسم ادب، هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به ارزش یک میلیون تومان به شرکت کنندگانی که بالاترین امتیاز را دریافت کرده باشند به نیت نام امام مهربانی امام رضا(ع) و عدد ۱۰۱ حروف ابجد نام ایشان اهدا می‌شود.

دبیر سوگواره معنوی شهر ادب در پایان افزود: امیدواریم که با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم در راستای سیره سیدالشهدا(ع) معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی در خصوص ایشان کمک کننده باشیم و لذا رفتار، منش و کردار ما نیز حسینی باشد و در اجرای این اتفاقات همانطور که شور وجود دارد، شعور و معرفت نیز مورد توجه قرار گرفته و شور و شعور هر دو با یکدیگر وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha