فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های کربلاست
کد خبر: 4000112
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های کربلاست

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم از حماسه‌آفرینی و تجربیات ارزشمند در ابعاد مختلف است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های کربلاست و رزمندگان اسلام در آن دوران حماسه‌ای حسینی و عاشورایی آفریدند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر، آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انعقاد تفاهم‌نامه علمی، تحقیقاتی و فناوری بین سپاه فجر و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس امروز، 3 مهرماه در شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم از حماسه‌آفرینی و تجربیات ارزشمند در ابعاد مختلف است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های کربلاست و رزمندگان اسلام در آن دوران حماسه‌ای حسینی و عاشورایی آفریدند.

وی با تصریح اینکه ایران اسلامی به برکت خون شهدا امروز کشوری مقتدر در سطح منطقه و جهان است، گفت: این اقتدار هم در حوزه دفاع از مرزهای جغرافیایی و هم در حوزه تاثیرگذاری در مسائل فراجغرافیایی ثابت شده است.

فرمانده سپاه فجر ادامه داد: دوران پرافتخار دفاع مقدس الهام‌بخش سایر ملت‌ها و یکی از ارکان اصلی توسعه فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

بوعلی با بیان اینکه در سراسر دوران دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و مدیریت جهادی را مشاهده می‌کنیم، گفت: عظمت دفاع مقدس و تاثیر آن در خودکفایی و پیشرفت ملت ایران از حقایق تاریخی این دوران پرافتخار است که بیش از پیش باید به آن پرداخته شود.

فرمانده سپاه فجر با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بیان کرد: شناخت و فهم زندگی و سیره شهدا و حرکت در مسیر آنان همان گام برداشتن در راه سعادت دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق پیش نیاز اصلی پیشرفت علمی است، تاکید کرد: از ظرفیت همه اقشار بسیج در زمینه تحقق اهداف این تفاهم‌نامه استفاده شود و موضوع پیامدمحوری و بررسی بازخوردها مورد توجه دست‌اندرکاران قرار داشته باشد.

بوعلی با تصریح اینکه سپاه فجر در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس و توسعه طرح‌های علمی و تحقیقاتی تفاهم‌نامه‌های تخصصی با سایر سازمان‌ها منعقد کرده است، گفت: این تفاهم‌نامه نیز در حوزه حمایت از نخبگان دانشگاهی و بومی فارس و توسعه مراکز رشد و فناوری در استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha