میثاق دوباره جهادگران فارس با شهدا / بر عهد جانان ایستاده‌ایم
کد خبر: 4000052
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

میثاق دوباره جهادگران فارس با شهدا / بر عهد جانان ایستاده‌ایم

جمعی از جهادگران جهاددانشگاهی فارس طبق سنت هر ساله در هفته دفاع مقدس تجدید میثاقی دوباره با شهدا داشتند.

تاریخ ایران سرشار از فراز و نشیب‌هایی است که از دل آن حماسه‌ها آفریده شد. همواره دلاورمردانی از خاک این مرز و بوم برخاسته‌اند و چنان جانفشانی و حماسه آفریدند که نامشان تا ابد در تارک تاریخ می‌درخشد. عصر حاضر هم کم از این حماسه‌آفرینی‌ها ندیده است و این راه ادامه دارد. روزگاری به این کشور جنگی تحمیل شد و مردترین مردان روزگار از جنس آفتاب برای دفاع از خاک و ناموس و دین راهی جبهه‌ها شدند و زیباترین و ماندگارترین حماسه‌ها را آفریدند که امروز از آن حماسه‌ها به عنوان افتخار بزرگ ایران اسلامی یاد می‌شود.

و اینک بعد از گذشت 34 سال از آن دوران حماسه و عشق و ایثار، در هفته دفاع مقدس باز هم میثاقی دوباره با شهدا، آنان‌که زیباترین نغمه عاشقی را سردادند و آسمانی شدند، داشته باشیم. آمدیم تا یادی از خون‌نامه‌ها و عملیات‌ها، سربندهای سبز و سرخ، درد و دل‌ها، خاکریزها و کانال‌های پیچ در پیچ، سنگرهای کوتاه، نمازهای نشسته، اتوبوس‌های گل‌آلود، قول‌های شفاعت، صیغه‌های اخوت، چادرهای خاک گرفته، رزم‌های شبانه، عزاداری‌های خالصانه، یادی از کرخه، فکه، حاج عمران، سومار، خرمشهر، شلمچه، آباد، فاو، مهران، گیلان غرب، جزیره مجنون، هویزه، حلبچه شاخ شمیران و شهدای در خون خفته داشته باشیم و بر عهد آنان بایستیم.

جمعی از جهادگران جهاددانشگاهی فارس طبق سنت هر ساله امروز، 3 مهرماه در هفته دفاع مقدس تجدید میثاقی دوباره با شهدا داشتند. آمدند یاد شهیدانی که به قله نور و هدایت و کاروان فلاح و رستگاری پیوستند را گرامی دارند.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شهادت بزرگترین نتیجه حرکت به سمت حق است، گفت: شهدا رفتند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشتند.

وی با بیان اینکه شهادت، مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان هماره بیداری، تصریح کرد: شهیدان، پیامبران حماسه انسان هستند که به ما مسئولیتی ممتد سپرده‌اند. امروز این ما هستیم که می‌توانیم انتخاب کنیم، تداوم‌گر راه آنان باشیم تا به فلاح و رستگاری برسیم یا راه تاریکی‌ها را در پیش بگیریم و در پیچ و خم‌های زندگی دنیوی گم شویم. هرچه هست باید بدانیم همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است، شهدا زنده هستند و قطعاً نظاره‌گر کار ما خواهند بود.

بابایی با اشاره به اهمیت الگوبرداری از سیره شهدا گفت: رهبر معظم انقلاب از شهدا به عنوان امامزادگان عشق یاد می‌کنند که نشان از جایگاه رفیع آنان دارد. شهدا توانستند قله‌های رفیع انسانیت را طی کنند و به ما نشان دادند که اگر اراده داشته باشیم و در این مسیر به خداوند توکل کنیم، قطعاً ما هم می‌توانیم در این مسیر قدم برداریم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس این نهاد پرداخت و افزود: فضاسازی محیطی به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، نشست هم‌اندیشی اعضای پایگاه شهدای جهاددانشگاهی، پیاده‌روی خانوادگی، گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، محفل انس با قرآن، برپایی مسابقه مجازی اربعین حسینی، شرکت اعضا در برنامه اهدای خون و غیره از جمله برنامه‌های این نهاد طی ایام هفته دفاع مقدس هستند.

وی همچنین ارائه آموزش‌های عمومی رایگان در مناطق محروم، ارسال پیام‌های مناسبتی دفاع مقدس، ابلاغ احکام کارمندان بسیجی جهاددانشگاهی فارس، برپایی وبینار خاطرات دفاع مقدس، مسابقه مجازی اطلاعات دفاع مقدس، مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف و غیره را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha