نبود دانش‌آموزان در مدارس آسیب‌های اجتماعی دارد
کد خبر: 3999649
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

نبود دانش‌آموزان در مدارس آسیب‌های اجتماعی دارد

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان اول مهرماه را بهار تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: امروز تجارب بین‌المللی بیانگر این است که نبود دانش‌آموز در مدرسه می‌تواند هم از لحاظ علمی و تربیتی آسیب‌های اجتماعی زیادی برای دانش آموزان داشته باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، یکم مهرماه در مراسم نمادین «جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها» که در دبستان روستای نوره از توابع ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان هشت سال جنگ تحمیلی، آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت را به دانش‌آموزان ، اولیا و معلمان تبریک گفت.

وی با بیان اینکه با ورود ویروس کرونا متأسفانه حضور دانش‌آموزان در مدارس کم رنگ شد؛ افزود: امیدواریم با مساعدشدن شرایط و واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان امسال شاهد برگزاری حضوری کلاس‌های درس در مدارس باشیم .

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان اول مهرماه را بهار تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: امروز تجارب بین المللی بیانگر این است که عدم حضور دانش آموز در مدرسه می‌تواند هم از لحاظ علمی و تربیتی آسیب‌های اجتماعی زیادی برای دانش آموزان داشته باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد کلان دولت و وزارت آموزش‌و‌پرورش و مسئولان براین است که امسال مدارس به صورت حضوری برگزارشود، ادامه داد: مدارس روستایی کم جمعیت از روز شنبه اول مهرماه به صورت حضوری تشکیل خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه تلاش بر این است که از اواخر مهر ماه مدارس به صورت نیمه حضوری و ترکیبی تشکیل شود؛ گفت: اصل بر حضوری بودن کلاس هاست چراکه فضای مجازی و کم تحرکی آسیب‌ها زیادی به دنبال داشته است .

وی بر بسترسازی خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: با حضوری شدن مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش از فراهم شدن بستر واکسیناسیون برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: خوشبختانه براساس آماری دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیماری کرونا زیاد دانش‌آموزان را تهدید نکرده است.

وی در پایان از تلاش و اهتمام خیر نیک اندیش روستای نوره افسر کاکه خانی، در احداث فضای آموزشی 9 کلاسه این روستا و همچنین اهتمام و تلاش های صورت گرفته از طریق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، شورای اسلامی روستا، مجمع خیرین مدرسه ساز استان، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج و کلیه دست اندرکاران امر تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha