«جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها» در مدارس ابتدایی کردستان برگزار شد
کد خبر: 3999645
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

«جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها» در مدارس ابتدایی کردستان برگزار شد

نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی امروز، اول مهرماه در«جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها» اولین روز حضور خود در مدرسه را جشن گرفتند.

به گزارش ایکنا از کردستان، مراسم جشن «غنچه‌ها و شکوفه‌ها» با حضور 31 هزار و 600 دانش آموز پایه اول ابتدایی و 30 هزار نوآموز پیش دبستانی در بیش از هزار و 900 مدرسه ابتدایی استان صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار شد.

به همین مناسبت آیین نمادین «جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها» با حضور مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی در پروژه مهر و بازگشایی مدارس استان کردستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه اداره کل، تنی چند از مسئولان استانی و محلی، مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو سنندج، در دبستان خیرساز مرحوم حاج حمزه کاکه خانی روستای نوره از توابع آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج برگزار شد و با نواختن زنگ غنچه ها و شکوفه ها، دانش آموزان در کلاس های درس حضور یافته و اولین روز مدرسه را تجربه کردند.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس ، فرارسیدن سال تحصیلی جدید و جشن غنچه‌ها و شکوفه ها را تبریک گفت و اظهار کرد: از خانواده‌ها و والدین خواست در اجرای برنامه‌ها و بسترسازی برای آموزش حضوری دانش‌آموزان با اولیای مدرسه همراهی داشته باشند .

رخساره فضلی، مشاور معاون وزیر و ناظر وزارتی استان در پروژه مهر و بازگشایی مدارس نیز در این مراسم با تبریک جشن غنچه ها و شکوفه ها، گفت: تربیت تمام ساحتی کودکان بر اساس اسناد بالا دستی آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز در این مراسم گزارشی از احداث مدرسه خیر ساز روستای نوره با مشارکت خانواده مرحوم کاکه خانی و اعتبار دولتی هزینه شده، ارائه کرد و گفت برای ساخت این پروژه مبلغ 2 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شده و این مدرسه 9 کلاسه در سه طبقه احداث و دارای 12 اتاق است.

افسر کاکه خانی دختر مرحوم حاج حمزه کاکه خانی، خیر مدرسه‌ساز نیز به نمایندگی از این خانواده از حضور مدیران و مسئولین در آموزشگاه و برگزاری جشن غنچه ها و شکوفه ها تشکر کرد.

شایان ذکر است؛ بعد از نواخته شدن زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها، دانش‌آموزان پیش دبستان و پایه اول ابتدایی با استقبال مسئولان در کلاس‌های درس حاضر شدند و اولین روز از آغاز سال تحصیلی جدید را با حضور در کلاس تجربه کردند.

انتهای پیام
captcha