ضرورت اولویت‌دهی تکریم کرامت انسانی کارگران
کد خبر: 3999604
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

ضرورت اولویت‌دهی تکریم کرامت انسانی کارگران

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز با تأکید بر ضرورت اولویت‌دهی تکریم کارگران، خواستار جایگاهی برای استقرار کارگران ساختمانی در مناطق یازده‌گانه شیراز شد.

سال‌هاست که لبه‌های جدول، ویترینی شده‌اند برای نشان دادن کارگرانی که خطوط و پینه‌های دستهایشان مسیر سخت پیداکردن روزیشان را فریاد می‌زند. جداول که تنها پناه خستگی کارگران و راوی تلاششان برای کسب نان هستند. اینجا سن افراد تنها چیزی است که معنایش را در تلاش برای روزی گم می‌کند.

 گذر عقربه‌های ساعت ونگاه‌های مداوم بر خطوط خیابان و حرکت ماشین‌ها تنها کاری است که کارگران هرروز از شاغل بودن در آن مطمئن هستند. اینجا موج انتظار بیشتر اوقات امید را با خود می‌برد.

 در این بین، رسیدن کار فرما از دوردست‌ها پیک امیدی است که جان دوباره بر کالبد منتظر ساکنان خیابان می‌بخشد. جوان‌ترها غالبا منتخب کارفرماها می‌شوند و پیرترها با دلی شکسته رفتن ماشین کارفرما را نظاره می‌کنند و این زمانی است که درد نبود نان شب بر دوش پدرها سنگینی می‌کند.

افسانه خواست‌خدایی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز عصر دیروز، 31 شهریورماه در حاشیه دیدار با جمعی از کارگران ساختمانی شهرک مهدی‌آباد شیراز گفت: ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی و استقرار جایگاه‌های ویژه آن‌ها در مناطق یازده گانه شهرداری دردستورکارکمیسیون قرارگرفته است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب نشستن کارگران ساختمانی بر لبه جداول خیابان‌ها گفت: این افراد به دلیل نبود پناهگاه در فصول مختلف و بروز تصادفات جاده‌ای به دلیل نشستن در کنار خیابان از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز از کارگران به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه یاد و بر ضرورت اولویت‌دهی تکریم کرامت انسانی کارگران تأکید کرد و افزود: نبود امنیت شغلی و دغدغه هر روز این سرپرستان خانواده برای به دست آوردن نان شب بخشی از مشکلات کارگران است. برخی ازکارگران استادکار هستند اما به دلیل مشکلات اقتصادی به عنوان کارگر فعالیت می کنند.

خواست‌خدایی ارائه اطلاعات کارگران به کارفرما، ساماندهی وضعیت کارگران اتباع بیگانه و کسب درآمد روزانه برای کارگران در هر منطقه را از مزایای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی برشمرد.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، بیمه کارگران را از ضروریات دانست و افزود: با پیگیری‌های انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه، کارگران می‌توانند با مراجعه به این مرکز از این خدمات بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، به منظور پیگیری دستورکار کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، مبنی بر بررسی مشکلات کارگران ساختمانی، افسانه خواست خدایی عضو این کمیسیون به همراه سید محمد فرشیدیان، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه با جمعی از کارگران شهرک مهدی آباد از نزدیک دیدار  کرد.

انتهای پیام
captcha