بزرگ‌ترین غفلت دستگاه‌های فرهنگی در تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی است
کد خبر: 3999589
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

بزرگ‌ترین غفلت دستگاه‌های فرهنگی در تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی است

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت بازسازی ساختارهای فرهنگی کشور، بزرگترین غفلت دستگاه‌های فرهنگی را فرهنگ‌سازی و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی برای نسل‌های آینده دانست.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت بازسازی ساختارهای فرهنگی کشور گفت: اکنون دستگاه‌های مختلفی در سطح کشور فعالیت‌های فرهنگی انجام شده و متولی امور هستند اما اقدامات آن‌ها در خیلی جاها هم‌پوشانی مازاد داشته و در برخی جاهای دیگر اصلاً همپوشانی ندارد و از یکسری موارد غفلت می‌کنند.

وی، بزرگترین غفلت دستگاه‌های فرهنگی را فرهنگ‌سازی و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی برای نسل‌های آینده دانست و افزود: هرچقدر برای نوجوانان این کشور کارهای فرهنگی انجام شود، در حقیقت برای آینده کشور سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

محمدیان، فرهنگ را زیرساخت اقتصاد و سیاست توصیف کرد و گفت: این فرهنگ است که می‌تواند کشور را به بالندگی برساند اما متأسفانه از این مسئله به خصوص در بحث آموزش فرهگنی نوجوانان و جوانان غفلت کرده‌ایم و صرفاً به انجام کارهای آماری و مناسبتی بسنده کرده‌ایم.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در عین حال این نکته را یادآور شد: اخیراً حرکت‌هایی مانند اقدامات گروه‌های جهادی و امثال آن‌ها انجام می‌شود اما اینها زمانی است که وقتی مشکلی ایجاد شد، گروه‌ها ورود پیدا می‌کنند در صورتی که باید قبل از اینکه اتفاق خاصی بیفتد باید به فکر پیشگیری باشیم.

وی با بیان اینکه برای اینکه معضل فرهنگی نداشته باشیم، باید پیشگیری کنیم، گفت: چیزی که امروز در جوانان شایع شده و گله‌مندی است، بحث ولنگاری فرهنگی است چرا که در مسائل فرهنگی به خصوص در بخش جوانان و نوجوانان خوب کار نشده است و امروز دچار این معضل شده‌ایم.

محمدیان همچنین بر اهمیت توجه به فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امروز ساختارهای شهرسازی و اجتماعی به شکلی هستند که اجتماعی سنتی قدیمی را تحت‌الشعاع خویش قرار داده‌اند و شیوع کرونا هم این مسئله را تشدید کرده است و عملاً خلأ اقدامات اجتماعات سنتی ایجاد شده است و برای اینکه بتوانیم از این شرایط عبور کنیم باید فضاهای مجازی را به صورت اساسی تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز تأکید کرد: در بحث رسانه، شاید آنقدر که توجه به فضای سیاسی حاکم و اقتصادی شده است، توجه لازم به فضای فرهنگی کشور نمی‌شود و این یک نقص است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب که فرمودند باید در بحث فرهنگ و رسانه ساختارها متحول شوند، یعنی باید در تمام زمینه‌ها هم فضای مجازی، هم رسانه و هم فضاهای آموزشی این مسائل دیده شوند و کار جهادی در این زمینه رخ دهد.

انتهای پیام
captcha