ضبط تاریخ شفاهی؛ بهترین روش برای آشکارسازی ناگفته‌های دفاع مقدس
کد خبر: 3999475
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

ضبط تاریخ شفاهی؛ بهترین روش برای آشکارسازی ناگفته‌های دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه ضبط تاریخ شفاهی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به آشکارسازی ناگفته‌های دفاع مقدس کمک کند، گفت: اگر امروز ثبت خاطرات را انجام ندهیم، انحراف و تحریف در حقایق جنگ رخ می‌دهد.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید کوشکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 31 شهریورماه در نشست نقد و بررسی کتاب «نغمه‌خوانی خاکریزها» که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس متعلق به بزرگمردان و شیرمردان و زنان این دیار است.

وی با بیان یانکه دفاع مقدس بخشی از تاریخ مشعشع معاصر ماست که توسط شهیدان سرافزار، ایثارگران و جانبازان رقم خورد، افزود: پس از حدود 200 سال تاریخ زمان قاجار و ستمشاهی، در دوران دفاع مقدس برای اولین بار شاهد بودیم که ایران از یک جنگ جهانی سرافزار بیرون آمد.

کوشکی با تأکید بر اینکه لازم است آنچه در دل‌ها و ذهن‌های رزمندگان به ودیعه نهاده شده بود، برای آیندگان ثبت و ضبط شود، گفت: ضبط تاریخ شفاهی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به آشکارسازی ناگفته‌های دفاع مقدس کمک کند. اگر امروز ثبت خاطرات را انجام ندهیم، انحراف و تحریف در حقایق جنگ رخ می‌دهد. کسانی می‌توانند حقایق جنگ را برای ما آشکار کنند که در دفاع مقدس حضور داشتند.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه به شدت بر ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دقاع مقدس فارس تأکید داریم، گفت: از افتخارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس این است که ثبت خاطرات شفاهی جمع کثیری از فرماندهان و ایثارگران دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته و در سال گذشته 30 پروژه از آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام
captcha