اجرای ۲۲۰ رزمایش «مواسات» در لرستان / ۲۸۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد
کد خبر: 3999385
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛

اجرای ۲۲۰ رزمایش «مواسات» در لرستان / ۲۸۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان با اشاره به اجرای ۲۲۰ رزمایش «مواسات و همدلی» از سوی این ستاد گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان تاکنون ۲۸۰ هزار بسته معیشتی، بهداشتی و لوازم‌التحریر بین نیازمندان شناسایی شده در استان توزیع کرده است.

ستاد اجرایی فرمان امام ۲۸۰ هزار بسته معیشتی در لرستان توزیع کردبه گزارش ایکنا از لرستان، حامد ویسکرمی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان، امروز، ۳۱ شهریور در رزمایش «مشق احسان» و تجلیل از قهرمانان پارالمپیک لرستانی که در دبیرستان المپیک خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه سال‌ تحصیلی جدید در این شرایط پرداختن به موضوعات آموزشی لازم است که در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های توزیع بسته‌‌های لوازم‌التحریر و ساخت مدارس را در دست اقدام دارد.

وی با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام و قرآن‌ کریم درباره کسب علم تأکیدات فراوانی داشته است، تصریح کرد: وجود اختیار در درون انسان، ما را با انتخاب مواجه می‌کند و اگر بناست انتخاب کنیم باید آگاهی داشته باشیم و انتخاب درست جز با علم و آگاهی محقق نخواهد شد.

ویسکرمی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قالب این پویش شش هزار و 500 بسته مشق احسان شامل لوازم‌التحریر کامل در سطح استان توزیع خواهد کرد، ادامه داد: قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی و گروه‌های همکار در قالب گروه‌های عدالت آموزشی کار توزیع بسته‌ها را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تأکید بر اینکه در این پویش نرخ جمعیت دانش‌آموزی و ضریب محرومیت شهرستان‌های استان اخذ شده و در قالب یک معیار عادلانه این بسته‌ها توزیع می‌شوند، ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۲۰ پویش و رزمایش از سوی ستاد اجرایی فرمان امام در لرستان برگزار شده است که در این راستا ۲۸۰ هزار بسته معیشتی، جهیزیه و لوازم‌التحریر به نیازمندان اهدا شده است.

وی ارزش ریالی کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در هفته آینده طرح جهش تولید در ۲۳۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان کلید خواهد خورد، چراکه ۷۶ درصد اراضی استان دیم است و همین مسئله باعث کاهش راندمان کشاورزی شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان لرستان با اشاره به اینکه طرح جهش تولید یک سوم اراضی دیم استان را تحت پوشش قرار می‌دهد به فعالیت‌ها و امتیازات طرح جهش تولید در دیم‌زارهای لرستان اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح بذورات و نهاده‌های کشاورزی به همراه کود رایگان توزیع می‌شود که در این طرح نظارت بر الگوی کشت از زمان کشت تا برداشت انجام می‌شود.

وی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان و بیمه محصولات کشاورزی را از دیگر طرح جهش تولید در لرستان برشمرد و با اشاره به اینکه این طرح راندمان تولید را در زمین‌های دیم افزایش می‌دهد، یادآور شد: ساخت ۸۱ پروژه مدرسه‌سازی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال ساخت است و در هفته آتی ۴۰ کلاس درس از ۸۱ پروژه در حال تکمیل، افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha