اعلام برنامه‌های مساجد فارس در اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3999368
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

اعلام برنامه‌های مساجد فارس در اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس برنامه‌های کانون‌ها در ایام اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس امروز، 31 شهریورماه در جمع خبرنگاران همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های این ایام و همچنین ایام اربعین حسینی پرداخت و گفت: هشت سال دفاع مقدس یادآور دلیری و رشادت دلاورمردانی است که همه هستی خود را بر طبق اخلاص گذاشته و به خداوند ارزانی داشتند و امروز وظیفه داریم خاطره این ایام را زنده بداریم و در نشر فرهنگ شهادت و ایثار بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس امسال با اربعین سرور و سالار شهیدان همراه شده است، افزود: برنامه‌های امسال کانون‌های مساجد در هفته دفاع مقدس رنگ و بوی اربعین و ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) دارد که برگزاری آن آغاز شده است.

امیدی از برپایی موکب‌ها تا محافل عزاداری و سوگواری در مساجد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و گفت: بسیاری از این مراسم با برپایی یادواره‌های شهدا همراه است و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت گرامی داشته می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس افزود: غبارروبی، عطرافشانی و زیارت قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم»، معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در قالب طرح «شنبه‌های کتاب» و برگزاری محافل انس با شهدا از دیگر برنامه‌های ایام دفاع مقدس است.

وی از اهدای ثواب طرح «تلاوت نور» به روح مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: مراسم‌ ویژه بانوان کانون‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که با خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از مادران و همسران شهدا همراه خواهد بود.

امیدی یادآور شد: برنامه‌هایی نیز در سطح ملی برای کانون‌های مساجد کشور برنامه‌ریزی شده است که «کوله بار»، «خبرنگار اربعینم»، «پویش سلام اربعین»، سوگواره‌های «علمدار کربلا» و «ایل»، «مواکب الاتحاد»، «کتاب اربعین» و «یک دنیا اربعین» از آن جمله است.

انتهای پیام
captcha