حماسه‌آفرینی‌های تیپ ۳۷ زرهی از دفاع مقدس تا حفظ سلامت
کد خبر: 3999231
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶

حماسه‌آفرینی‌های تیپ ۳۷ زرهی از دفاع مقدس تا حفظ سلامت

سرپرست تیپ ۳۷ زرهی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به تبیین تاریخچه تشکیل این تیپ و همچنین حماسه‌آفرینی‌های آن در دوران دفاع مقدس برای حفظ وطن و دین پرداخت.

بهادر افشاری‌پور، سرپرست تیپ 37 زرهی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه‌آفرینی‌ها و دلاورمردی‌های  نیروهای مسلح و رزمندگان  غیور و جان بر کف ایران اسلامی در هشت سال حماسه و ایثار و دفاع از تمامیت ارضی و مرز‌های ایران اسلامی است.

وی به تاریخچه تشکیل تیپ ۳۷ زرهی و حضور این تیپ در دفاع از میهن اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: تیپ ۳۷ زرهی که قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به‌عنوان تیپ پشتیبانی آموزشی مرکز آموزش زرهی تشکیل شده بود، با شروع بحران مرزی ایران و عراق در اردیبهشت‌ماه سال ۵۹ به منطقه فکه در استان خوزستان عزیمت و بعد از شروع حمله ناجوانمردانه دشمن بعثی در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۵۹ به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌صورت ۳ گروه زرهی در منطقه فکه، دب حردان و محور جاده آبادان، ماهشهر مستقر و مراحل متوقف کردن و تثبیت دشمن را دوشادوش سایر نیرو‌های مسلح انجام داد.

افشاری‌پور افزود: این تیپ با تقویت یگان‌های خود به‌صورت یک‌جا و مستقل در بسیاری از عملیات‌های آفندی دوران دفاع مقدس مانند عملیات غرب دزفول، قائم، توکل، ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین، ادامه عملیات کربلای یك و عملیات‌های پدافندی مختلف از جمله پدافند از ساحل شرق کارون، ارتفاعات ابوغریب، ارتفاعات فکه، قصر شیرین، تنکاب، ارتفاعات میمک، دشت طلاییه، جاده نفت شهر، جاده خسروی و گیلان غرب شرکت که تقدیم نزدیک به ۶۰۰ شهید والامقام به این کشور، ۱۶۳۷ جانباز سرافراز، ۷۰۳ آزاده دلاور و در مجموع ۲۹۴۰ شهید، آزاده و جانباز خود گواه این مطلب است.

سرپرست تیپ ۳۷ زرهی اظهار کرد: تیپ ۳۷ زرهی نیز همپای سایر یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر زمان آماده یاری و کمک به هم‌وطنانمان در بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه بوده و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و در همه احوال پشتیبانی محکم و قابل اتکا برای هم میهنان عزیز بوده که در این خصوص می‌توان به حضور و امدادرسانی در سیل فروردین ماه 1398 شیراز، مهار آتش‌سوزی سال 99 در منطقه کوهمره، فیروز آباد و سیاخ دارنگون، اهدای بسته‎های معیشتی به نیازمندان و همچنین حضور در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت یاسوج اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان به نقش پررنگ تیپ 37 در جبهه مبارزه با ویروس کرونا و بسیج امکانات و نیروهای این تیپ جهت ضدعفونی مرتب اماکن و معابر شهر شیراز، احداث ایستگاه‌های سلامت و... اشاره کرد.

افشاری‌پور در ادامه خطاب به نسل جوان کشور اظهار كرد: نسل جوان که امید و آینده‌سازان حقیقی این مرز و بوم هستند، باید تاریخ جنگ تحمیلی و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان، شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس را مطالعه کنند و با الگو گرفتن از ایثار و فداکاری رزمندگان و دلاور مردان جبهه های حق علیه باطل، آینده کشور عزیزمان را در مسیر عزت و سربلندی و استقلال قرار دهند.

سرپرست تیپ 37 زرهی اضافه کرد: ما نیز باید با همراهی و آگاهی بخشی به جوانان و فرزندان عزیزمان کاری کنیم تا این میوه‌های درخت پربار انقلاب به خود ببالند که در کشوری زندگی می‌کنند که با یاری خداوند و در پرتو عنایات امام زمان(عج) و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان از استقلال، صلابت و قدرت در جهان برخوردار بوده و فریب تبلیغات مسموم دشمنان و توطئه‌گران را نخورند و دامان کشور عزیزمان را از نگاه ناپاک بدلان و بدخواهان حفظ کنند. تیپ 37 برابر تأکیدات سلسله مراتب فرماندهی نزاجا مبنی بر ارتقای توان و آمادگی رزمی، هم‌اکنون با انجام اورهال ادوات رزمی  و تعمیر و نوسازی و بازسازی ناوگان خودرویی، اجرای کلاس‌های آموزشی به صورت عملی، برنامه‌ریزی و تمرین‌ها و اقدامات مداوم رزمی و دلسوزی فرماندهان و کارکنان از آمادگی رزمی و توان قابل قبول و خوبی برخوردار است.

افشاری‌پور در پایان تأکید کرد: تیپ 37 زرهی برای دفاع از حریم امنیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی در هر نقطه از کشور و در هر زمانی برابر اوامر مطاع مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) آمادگی دارد.

انتهای پیام
captcha