دفاع مقدس؛ رمز ماندگاری و جهان‌شمولی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3999229
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱

دفاع مقدس؛ رمز ماندگاری و جهان‌شمولی انقلاب اسلامی

در بخشی از بیانیه اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس آمده است: «دفاع مقدس در حقیقت رمز ماندگاری و جهان‌شمولی انقلاب اسلامی و گنجینه ارزشمند و ثروت ملی ایرانیان برای کشف راه‌ها و مسئولیت‌های خطیر فرارو برای ارتقای عزت، کرامت، پیشرفت و پیش‌روندگی میهن اسلامی به سمت قله‌های رفیع اقتدار و منزلت جهانی است».

به گزارش ایکنا از فارس، اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس یادآور گرامیداشت مقاومت، پایداری و سلحشوری و نمایش تاریخ‌سازی‌ها و فضیلت‌های ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار جهانی علیه این ملت بزرگ در یکی از مقاطع حساس و خطیر تاریخ بشریت است.

با گذشت بیش از چهار دهه از آغاز جنگ هشت ساله علیه ایران سربلند، با صراحت و اطمینان می‌توان گفت منشأ بسیاری از پیروزی‌ها و پیشرفت‌های انکارناپذیر و خیره‌کننده و در عین حال بازدارنده کشور طی این مدت ریشه در دفاع مقدس و قدرت و انرژی نهفته در فرهنگ آن دارد.

تلاقی اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس گواه این مطلب است که با پیروی از کلام نورانی «هیهات منا الذله» هیچ مسیری روشن‌تر از راه حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و استکبار و بیداد نیست و راه ما نیز از نهضت عاشورا جدا نخواهد بود. دشمن بداند که روحیه عاشورایی ملت ایران اجازه تحمیل اراده و خواسته باطل و مردود را نخواهد داد.

دفاع مقدس در حقیقت رمز ماندگاری و جهان‌شمولی انقلاب اسلامی و گنجینه ارزشمند و ثروت ملی ایرانیان برای کشف راه‌ها و مسئولیت‌های خطیر فرارو برای ارتقای عزت، کرامت، پیشرفت و پیش‌روندگی میهن اسلامی به سمت قله‌های رفیع اقتدار و منزلت جهانی است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ضمن گرامیداشت نام، خاطره و آرمان‌های بلند و الهام‌بخش امام راحل عظیم‌الشأن(ره)، شهیدان همیشه جاوید هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که هستی خود را برای امنیت، آرامش، سربلندی و سرافرازی ملت ایران به میدان آوردند و در طبق اخلاص اهدا کردند، این ایام را به تمامی خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزاده‌ها و به تمامی مردم شهیدپرور استان فارس تبریک عرض نموده و از درگاه خدای بزرگ طلب می‌کنیم ما را با تبعیت از مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، قدردان آنان و پاسدار حریم خون و هدف مقدس‌شان قرار دهد».

انتهای پیام
captcha