اخذ مجوز پرواز شیراز به نجف برای اعزام زائران اربعین
کد خبر: 3999063
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

اخذ مجوز پرواز شیراز به نجف برای اعزام زائران اربعین

دبیر ستاد اربعین استان فارس از اخذ مجوز پرواز مستقیم شیراز به نجف و برعکس برای اعزام زائران اربعین از فرودگاه بین‌المللی شیراز خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، نشست هماهنگی برقراری پروازهای اربعین حسینی از فرودگاه بین‌المللی شیراز امروز، 30 شهریورماه با حضور دبیر ستاد اربعین و مدیر امور زائرین و گردشگری استانداری، مدیرکل فرودگاه‌های استان، مدیر کل حج و زیارت استان و جمعی از مسئولان فرودگاه و مدیران کاروان‌ها در محل سالن جلسات فرودگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

سیدمجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعین فارس در این نشست با بیان اینکه ارائه بهترین خدمات کمی و کیفی با اولویت سلامت زائرین محور برنامه‌ریزی مراسم اربعین امسال قرار دارد، گفت: مراسم اربعین حسینی به عنوان رویدادی اجتماعی و اعتقادی مبین اوج دلدادگی ایرانیان و شیعیان  نسبت به سید و سالار شهیدان است.

دبیر ستاد اربعین استان فارس با تأکید بر اینکه دولت عراق فقط مجوز اعزام زائرین از طریق مرزهای هوایی را صادر کرده است، اضافه کرد: به هیچ عنوان مرزهای زمینی برای خروج  زائرین باز نیست و فقط کسانی قادر خواهند بود در این مراسم شرکت کنند که در سامانه سماح ثبت نام کرده و برای اخذ ویزا اقدام کرده باشند.

وی تصریح کرد: با تلاش و رایزنی‌های صورت گرفته توسط استانداری و اداره‌کل فرودگاه‌های فارس و شرکت هواپیمایی کاسپین  مجوز پرواز مستقیم شیراز به نجف و برعکس برای اعزام زائرین استان فارس از فرودگاه بین‌المللی شیراز صادر شد و زائران عزیز استان فارس از طریق فرودگاه شیراز به کشور عراق اعزام خواهند شد .

علوی اردکانی ادامه داد: زائران اربعین حسینی باید دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده و کارت واکسن را به همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن نتیجه منفی تست PCR که حداکثر ۷۲ ساعت پیش از سفر انجام شده باشد، اجباری است.

معاون استانداری فارس افزود: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حضور همراهان و مستقبلین در فرودگاه‌ ممنوع است، لذا از زوار اربعین درخواست داریم به تنهایی به فرودگاه مراجعه کنند و از همراهان این عزیزان نیز خواهش داریم که جهت سلامت خود و زائرین محترم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند.

یادآور می‌شود، در این جلسه در رابطه با نحوه رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در اعزام، انتقال زائرین به فرودگاه، پذیرش آن‌ها و خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
captcha