مشارکت یکپارچه مردم؛ عامل دستیابی به پیروزی در دفاع مقدس
کد خبر: 3999053
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

مشارکت یکپارچه مردم؛ عامل دستیابی به پیروزی در دفاع مقدس

استاندار فارس با بیان اینکه در دفاع مقدس همه مردم شریک بودند و جنگ به دست مردم اداره شد، این اتحاد و یکپارچگی را عامل دستیابی به پیروزی در دفاع مقدس دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 30 شهریورماه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و همزمان با سراسر کشور برگزار شد، یاد رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان را در دوران دفاع مقدس گرامی داشت و گفت: در دفاع مقدس همه مردم شریک بودند و جنگ به دست مردم اداره شد و همین اتحاد و یکپارچگی باعث به دست آمدن پیروزی شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای زنان و مردان در کسوت رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل یا در پشت جبهه فعالیت کردند، افزود: تنها دو سال از شکل‌گیری انقلاب اسلامی گذشته بود و نیروهای مسلح ما هم هنوز شکل نگرفته بودند که به ما جنگ تحمیل شد.

رحیمی با یادآوری نقش رهبری امام(ره) در دوران دفاع مقدس گفت: ایران اسلامی توانست با رهبری داهیانه امام راحل و با رشادت‌های رزمندگانی خداباور و ولایت‌پذیر در این جنگ تحمیلی پیروز شود و افتخار همیشگی را کسب کند.

استاندار فارس یادآور شد: دفاع مقدس تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم و تجارب بسیار ارزشمندی برای کشور و اعتلای ملت به دست آوردیم و امروز این تجارب را به کار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس ویژگی‌های بارزی داشتند و امروز هم این خصوصیات در میان وفاداران به نظام و انقلاب و رهبری وجود دارد، گفت: این ویژگی‌ها عبارت بودند از اینکه همه خود را تحت فرمان رهبر مقتدر انقلاب می‌دانستند؛ ولایت‌پذیری اصل مسلم آن‌ها بود.

رحیمی خداباوری، شهادت‌پذیری، مردمی بودن، آرمان‌گرایی و شجاعت را از دیگر خصوصیات رزمندگان توصیف کرد و گفت: امروز هم باید همین روحیه و آرمان‌ها را پیگیری کنیم که بتوانیم بر مشکلات جامعه فائق شویم و با انسجام، همدلی و تکیه بر ظرفیت داخلی و استفاده از فرصت‌های بین‌المللی بتوانیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم.

استاندار فارس تاکید کرد: امروز بحمد الهی دولت مردمی با تاکید بر استفاده از توان داخلی به سمت برنامه‌ریزی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و توسعه کشور درحال حرکت است.

انتهای پیام
captcha