شبکه‌های فعلی فرهنگی ـ تبلیغی متناسب با جنگ نرم نیست / لزوم تغییر آرایش فرهنگی
کد خبر: 3999048
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

شبکه‌های فعلی فرهنگی ـ تبلیغی متناسب با جنگ نرم نیست / لزوم تغییر آرایش فرهنگی

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر بازسازی ساختارهای فرهنگی کشور، گفت: شبكه‌های گوناگون فرهنگی ـ تبلیغی در حال حاضر متناسب با جنگ نرم نیستند و لازم است بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی كشور صورت پذیرد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، امروز، 30 شهریورماه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: خداوند متعال به بركت انقلاب، خون شهدا و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام، ظرفیت‌های بسیاری برای پیشرفت کشور در حوزه های مختلف به ما عنایت كرده است.

وی به تعدد و کثرت مراکز مختلف فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود:  شبكه‌های گوناگون فرهنگی به برکت انقلاب در کشور به وجود آمده است. سازمان تبلیغات اسلامی خود به تنهایی یک شبکه گسترده است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، هزاران مسجد و هیئات مذهبی، كانون‌های فرهنگی هنری، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و ... این شبكه‌های گسترده فرهنگی كه در كشور به وجود آمده است، اگر صحیح و به موقع عمل كنند و از توان و ظرفیت خودشان به نحوه احسن استفاده كنند ما در جنگ نرم حتما پیروز خواهیم شد.

کلانتری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم، فرمودند: «به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. البتّه «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای «انقلابی بودن» بی‌هوا حرکت کردن و بی‌حساب حرکت کردن نیست.» این جمله معظم‌له حاصل سال ها تجربه علمی و فرهنگی است، منظور ایشان آن است كه در شرایط فعلی در مقابله با جنگ نرم دشمن ما باید این آرایش فرهنگی را تغییر بدهیم.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) ادامه داد: شبكه‌های گوناگون فرهنگی ـ تبلیغی در حال حاضر متناسب با جنگ نرم نیستند و لازم است بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی كشور صورت پذیرد، ممكن است در این بازسازی بسیاری از دستگاه‌ها كم و زیاد، ادغام یا به روزرسانی شوند، یك كار بسیار واجب و مهم در شرایط فعلی همین است و در همین دولت مردمی می‌تواند اتفاق بیافتد. اینكه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بازسازی انقلابی، جهت مثبت قضیه هست یعنی یك حركت رو به جلو و سازنده با به‌روزرسانی شبكه‌های فرهنگی.

وی با تأکید بر لزوم توجه به جذب حداکثری مخاطب در برنامه‌های فرهنگی گفت: شبكه‌های متعدد فرهنگی در كشور داریم ولی متاسفانه از یك نكته غافل هستیم و آن این است كه خیلی دنبال جذب مخاطب حداكثری نیستیم. باید یك تأمل جدی و فكر اساسی در امور فرهنگی و مذهبی برای جذب حداکثری اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و اتصال بین نسل قدیم و جدید بشود. یعنی متخصصان، كارشناسان و افراد خبره بنشینند و مشغول این كار شوند. یکی از کارهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی همین است كه توجه نسل جدید به فضای دین، حرم‌های مطهر، مساجد و هیئات بیش از پیش شود.

کلانتری همچنین به ظرفیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) می‌تواند به یك قطب و مركز مهم فرهنگی در کشور تبدیل شود و باید بیش از پیش به جایگاه رفیع آن به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران توجه شود و لازم است مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و کشور در برنامه‌ریزی‌ها این مهم را مدنظر قرار دهند.  

انتهای پیام
captcha