رسانه‌ها مروج فرهنگ نماز جمعه باشند / «پیامبر رحمت» به یاری زندانیان می‌آید
کد خبر: 3999040
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

رسانه‌ها مروج فرهنگ نماز جمعه باشند / «پیامبر رحمت» به یاری زندانیان می‌آید

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز از اصحاب رسانه درخواست کرد تا مروج فرهنگ قرآنی در بعد نماز جمعه باشند و گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ نماز جمعه را از مهجوریت درآورده و در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش ایکنا از فارس، احمد فخارزاده، رئیس ستاد نماز جمعه شیراز امروز، 30 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه دو انتظار اساسی را از اصحاب رسانه داریم، نخستین انتظار را تبلیغ و ترویج نماز جمعه برشمرد و گفت: نماز جمعه جزئی از پیکره دولت نیست بلکه وابسته به رهبری است و امام جمعه منصوب به رهبری است نه دولت.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه جمعه گفت: خداوند در این سوره همگان را به نماز جمعه دعوت می‌کند و از آنان حتی درخواست می‌کند تا کسب و کار را رها کنند و بعد از اقامه نماز جمعه به ادامه کسب و کار بپردازند و از اینجا می‌توان به اهمیت نماز جمعه پی برد که حتی خداوند تأکید می‌کند معیشت و اقتصاد خود را رها کنید و به سوی نماز جمعه بروید و این برایتان بهتر است.

فخارزاده از اصحاب رسانه درخواست کرد تا مروج فرهنگ قرآنی در بعد نماز جمعه باشند و افزود: حضور در نماز جمعه یک پشتوانه مردمی است چرا که نماز جمعه تنها بعدی عبادی ندارد بلکه دارای ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی هم هست.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با بیان اینکه نماز جمعه مانند نمازهای جماعت نیست، بلکه دارای ابعاد مختلفی است که باید در بعد فضای رسانه‌ای به آن پرداخته شود، گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ نماز جمعه را از مهجوریت درآورده و در جامعه ترویج دهیم.

وی به بعد اجتماعی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: بیان مسائل و مشکلات عمومی جامعه و مطالبه‌گری برای رفع این مشکلات از جمله وظایف امام جمعه است که در خطبه‌ها بیان می‌شود و بیان این نکات باید تلنگری برای مسئولان باشد تا به دنبال رفع این مشکلات برآیند.

فخارزاده در عین حال این نکته را یادآور شد که صرفاً با بیان امام جمعه مشکلات حل نمی‌شود و باید عقبه این بیانات هم مطالبه‌گری وجود داشته باشد و اگر جایی امام جمعه از مسئولان مطالبه جدی را بیان کرد، نباید این مطالبات تنها در فضای نماز جمعه قرار گیرند بلکه باید بعد اجتماعی به خود بگیرند و این کار را هم رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با بیان اینکه این ستاد در حوزه اجتماعی ورود پیدا کرده است، گفت: از شیوع کرونا تاکنون در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص رسیدگی به قشر آسیب‌پذیر جامعه در این شرایط، 8 رزمایش را برگزار کردیم به طوری که بیش از 4 میلیارد تومان مایحتاج میان اقشار آسیب‌پذیر در مناطق محروم شیراز و استان فارس توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این مبالغ از محل کمک‌های مردمی تأمین شده است، از تشکیل مجمع خیرین ستاد نماز جمعه شیراز خبر داد و گفت: این مجمع را به منظور شناسایی لایه‌های پنهانی خیران انجام دادیم تا بتوانیم از ظرفیت آنان به خوبی استفاده کنیم.

فخارزاده اطعام نیازمندان از جمله توزیع 110 هزار پرس غذا میان نیازمندان در عید غدیر را از دیگر فعالیت‌های این ستاد برشمرد و گفت: برای سال جاری نیز یکسری برنامه‌ریزی‌ها با اعتباری بالغ بر 6 و نیم میلیارد تومان انجام دادیم تا جذب کمک‌های مردمی داشه باشیم.

وی با ذکر این نکته که منابع ما بیشتر کمک‌های مردمی است و کمک دستگاه‌های دولتی بیشتر غیرنقدی است، گفت: یکی از اقداماتی که به آن ورود جدی پیدا کرده‌ایم بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مثل مهریه، نفقه، تصادفات و غیره است که در این راستا تاکنون 83 زندانی که دارای بدهی بین 20 تا 50 میلیون تومان هستیم را با کمک دیگر نهادها در سطح زندان‌های فارس شناسایی کردیم.

فخارزاده با بیان اینکه بیش از 4 میلیارد تومان برای آزادسازی این تعداد زندانی نیاز داریم، گفت: بنا داریم برای آزادسازی این زندانیان طرحی را به نام پیامبر رحمت و مهربانی همزمان با سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) در 17 ربیع‌الاول اجرا کنیم.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز از رسانه‌ها خواست تا مبلغ این کار خیر باشند و خیران را برای شرکت در این طرح معنوی و پر خیر و برکت تشویق کنند.

وی همچنین از اجرای اردوهای جهادی در مناطق محروم خبر داد و گفت: همچنین در جریان زلزله سی سخت برای کمک به زلزله‌زدگان ورود کردیم و دو کامیون اجناس مورد نیاز آنان و همچنین 200 میلیون تومان کمک نقدی به آنان انجام دادیم.

فخارزاده با بیان اینکه همچنین طی یک سال گذشته 30 همایش را به همت ستاد نماز جمعه شیراز برگزار کردیم، گفت: در برگزاری همایش پیشکسوتان ایثار هم به مناسبت هفته دفاع مقدس مشارکت جدی و فعال داریم.

وی با تصریح اینکه به منظور ترویج فرهنگ نماز جمعه یکسری سفیران نماز جمعه را در سطح دستگاه‌های اجرایی مشخص کرده و می‌کنیم، گفت: هم‌اکنون 110 سفیر نماز جمعه در سطح دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند و در صورت بازگشایی مدارس هم بنا داریم تا برای 200 مدرسه سفیران نماز جمعه مشخص کنیم. در بحث مساجد و بقاع متبرکه هم 400 نقطه را در نظر گرفته‌ایم که در فاز اول 200 سفیر را برای آنان مشخص خواهیم کرد.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز در پایان با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین مرکز واکسیناسیون کرونا استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: با توجه به اینکه از فضای حرم برای واکسیناسیون استفاده خواهد شد، لذا از جمعه این هفته مجدداً نماز جمعه شیراز در مصلی قدیم یعنی مسجد جامع شهدا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha