فعالیت‌های قرآنی دانشگاه گلستان تعطیل‌بردار نیست
کد خبر: 3998715
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
مدیر فرهنگی دانشگاه گلستان مطرح کرد:

فعالیت‌های قرآنی دانشگاه گلستان تعطیل‌بردار نیست

مدیر فرهنگی دانشگاه گلستان در خصوص تعطیلی فعالیت‌های قرآنی از سوی کانون قرآن و عترت این دانشگاه مبنی بر تأخیر در هدایای مسابقات، گفت: همه مطالبات کانون قرآن و عترت از سوی امور مالی دانشگاه پرداخت شده و این کانون هیچ مطالباتی ندارد و فعالیت‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

ارسالی دوشنبه//فعالیت‌های قرآنی دانشگاه گلستان تعطیل بردار نیستمحمدمهدی محمدی‌نژاد، مدیرفرهنگی دانشگاه گلستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان در خصوص تعطیلی فعالیت‌های قرآنی از سوی کانون فرهنگ و عترت این دانشگاه مبنی بر تأخیر در هدایای مسابقات، گفت: قرآن در طول تاریخ هیچ وقت متکی به مسائل مادی نبوده و شعار همه پیامبران لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا بوده است که در راه دین نه تنها هزینه‌ای دریافت نمی‌کردند بلکه هزینه‌های بسیاری دادند و از جان و مال خود گذشتند.

وی نمونه بارز از خودگذشتگی را در امام حسین(ع) و یارانش دانست و گفت: امام حسین(ع) و یارانش در راه دین و قرآن از جان و مال خود گذشتند آنها برای تبلیغ دین هزینه‌های بسیاری متحمل شدندکه در این راستا باید از امامان و ائمه معصومین(ع) در راه تبلیغ دین و احیای فرهنگ قرآنی استفاده کنیم.

مدیر فرهنگی دانشگاه گلستان با بیان اینکه مسائل معنوی و در رأس آن قرآن نباید با مسائل مادی گره بخورد و باید برای قرآن بدون هیچ دریافتی هزینه کرد، افزود: یکی از آفت‌های فعالیت‌های قرآنی  در میان برخی از قاریان و حافظان همین مسئله است که فکر می‌کنند اگر قرآن بخوانند یا حفظ کنند باید مورد تشویق قرار بگیرند غافل از اینکه مفاهیم قرآنی و ارزش والای دینی با هیچ ارزش مادی قابل قیاس نیست.

وی به آیه 36 سوره نمل که خداوند می‌فرماید« فَلَمَّا جَاءَ سُلَيْمَانَ قَالَ أَتُمِدُّونَنِ بِمَالٍ فَمَا آتَانِيَ اللَّهُ خَيْرٌ مِمَّا آتَاكُمْ بَلْ أَنْتُمْ بِهَدِيَّتِكُمْ تَفْرَحُونَ و چون فرستاده نزد سليمان آمد سليمان گفت آيا مرا به مالى كمک مى‌دهيد آنچه خدا به من عطا كرده بهتر است از آنچه به شما داده‏ است نه بلكه شما به ارمغان خود شادمانى مى‌‏نماييد» اشاره کرد و گفت: ارزش و پاداشی که خداوند در انجام فعالیت‌های قرآنی و معنوی به بندگان می‌دهند قابل مقایسه با ارزش‌های مادی نیست.

محمدی‌نژاد به فعالیت‌ کانون قرآن و عترت دانشگاه گلستان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این کانون در حد متوسط بوده و در سال گذشته 13 فعالیت داشته که هیچکدام سطح ملی نبوده است.

وی با بیان اینکه دبیر کانون  به تنهایی نمی‌تواند منحل کننده فعالیت‌های یک کانون باشد، افزود: کانون‌های فرهنگی‌ محل انجام فعالیت‌های داو‌طلبانه است و نه محلی برای کسب درآمد به‌ویژه در کانون‌های دینی که سرلوحه آن قرآن کریم و منش انبیا و اولیای الهی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه گلستان در خصوص مطالبات کانون قرآن و عترت این دانشگاه گفت: همه مطالبات کانون قرآن و عترت از سوی امور مالی دانشگاه پرداخت شده و این کانون هیچ مطالباتی ندارد و در این خصوص شاید بعضی اعضای این کانون تمایل به همکاری نداشته باشند اما فعالیت‌های این کانون همچنان به قوت خود باقی است.

 

 

انتهای پیام
captcha