تمدید مهلت ارسال اثر به مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس در قم
کد خبر: 3998669
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

تمدید مهلت ارسال اثر به مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس در قم

مهلت ارسال آثار شعر به مرحله استانی بیست‌وسومین کنگره شعر دفاع مقدس که تا 31 شهریور اعلام شده بود، تا 15 مهرماه تمدید شد.

به گزارش ایکنا از قم، کنگره شعر دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری و ادبی و جریان‌ساز در سطح کشور است و شاعران همواره به‌خوبی از آن استقبال کرده‌اند.

این کنگره در دو بخش استانی و ملی برگزار می‌شود و آثار ارسالی شاعران ابتدا در بخش استانی کدگذاری و داوری شده و سپس اشعار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

محورهای کنگره شامل پنج بخش است: بخش اول جریان عمومی دفاع مقدس، رزمندگان، آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیانی، جانبازان؛ بخش دوم حماسه جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم به‌خصوص شهدای مدافع حرم استان قم؛ بخش سوم دفاع مقدس و جنگ نرم؛ بخش چهارم شهدای مدافع سلامت، گروه‌های جهادی و کادر درمان و پنجم شعر کودک و نوجوان را در بر می‌گیرد.

اشعار کنگره می‌تواند به دو زبان فارسی و بومی و در قالب‌های مختلف سروده شده و به‌صورت فایل وُرد ارسال شود و ترجمه فارسی اشعار بومی حتما باید همراه شعر بومی ضمیمه شود.

بنابر اعلام مسئولان برگزاری کنگره، محدودیتی از لحاظ تعداد اشعار ارسالی و سن شرکت‌کنندگان وجود ندارد؛ ضمنا مهلت اعلام شده برای شرکت در کنگره شعر تا 31 شهریور اعلام شده بود، اما به‌دلیل لزوم بهره‌مندی بیشتر از فضای حماسی و معنوی هفته دفاع مقدس، تا 15 مهرماه تمدید شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در کنگره شامل معلمان، دانش‌آموزان و دیگر قشرهای جامعه، لازم است مشخصات فردی خود را شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس، در انتهای اشعار قید کرده و به شماره واتساپ 09368311920 (به نام وحید رسولی) مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha