مکان مناسبی برای آرامستان مشاهیر شیراز در نظر گرفته شود
کد خبر: 3998633
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

مکان مناسبی برای آرامستان مشاهیر شیراز در نظر گرفته شود

یکی از مصوبات جلسه علنی شورای شهر شیراز لغو مصوبه احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران این کلان‌شهر بود چرا که تأکید بر آن شد تا مکان مناسبی برای این کار اختصاص یابد.

به گزارش ایکنا از فارس، یکی از دستور کارهای صحن علنی جلسه شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 28 شهریورماه لغو مصوبه احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران شیراز بود.

محمدحسن‌پور، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در این خصوص گفت: در تمامی کلان‎‌شهرها مکانی برای تکریم مفاخر و فرهیختگان شهر به‌عنوان آرامستان با عناوین مختلف وجود دارد، لذا ضروری است در شیراز نیز مکانی مناسب برای مفاخر و فرهیختگان در نظر گرفته شود.

محمدتقی تذروی، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز نیز در این رابطه گفت: شیراز دارای چهره‌های شاخصی در عرصه‌های مختلف هنری، فرهنگی و ادبی است و باید به چهره‌های ماندگار شهرمان احترام بگذاریم.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز در همین خصوص بیان کرد: مکانی که پیشتر برای آرامستان مشاهیر درنظر گرفته شده، هم‌اکنون به‌عنوان پارکینگ مورد استفاده مردم است و مکان فعلی در شأن هنرمندان و بزرگان شیراز نیست.

وی ادامه داد: کمیسیون باید یک مکان مناسب را در مدت زمان مشخص معرفی کند که در این خصوص می‌توان از ظرفیت هنرمندان و بخش خصوصی نیز بهره گرفت.

طهماسبی، معاون حمل و نقل شهرداری شیراز هم با اشاره به اینکه مکان پیشنهادی در کنار کنارگذر بلوار رحمت واقع شده است، تصریح کرد: به طور معمولی گاهی اوقات آن قسمت دچار انسداد ترافیکی می‌شود که اگر بار اضافی را ایجاد کنیم، ترافیک سنگینی خواهیم داشت.

محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با بیان اینکه یک پارکینگ در حاشیه بلوار رحمت خاستگاه و جایگاه هنرمندان و فرهیختگان نیست، گفت: در تمامی دنیا بهترین مکان را برای هنرمندان و فرهیختگان اختصاص می‌دهند و با استفاده از المان و زندگی‌نامه آن‌ها، آرامستان‌ها را به یک سایت گردشگری تبدیل کرده‌اند.

وی همچنین بیان کرد: در شیراز آرامستان‌های محلیف باغ‌ها و فضاهای خوبی داریم که می‌تواند به عنوان آرامستان مشاهیر مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه یکی از نقاط خوب و اثرگذار شهر باید برای آرامستان مشاهیر در نظر گرفته شود، تصریح کرد: آرامستان مشاهیر باید قدمت تاریخی شهر شیراز را نشان دهد و فضای مناسب و درخوری را برای هنرمندان و فرهیختگان فراهم کند.

وی با بیان اینکه طبق گفته رهبری، شیراز در قله است و باید در قله بماند، تصریح کرد: پارکینگ دارالرحمه در شان و شخصیت هنرمندان و بزرگان شیراز نیست.

محمدحسن اسدی، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز دیگر فردی بود که در این خصوص سخن گفت و افزود: مکان پیشنهادی در دارالرحمه اصلاً مناسب مشاهیر و بزرگان نیست و شهرداری باید در زمانی مشخص مکانی مناسب را برای آرامستان مشاهیر ارائه دهد. قبرستان مشاهیر سایر کشورها همچون روسیه فضاسازی خوبی شده تا مورد استقبال قرار گیرد.

یادآور می‌شود، در پایان طبق نظر اعضای شورای شهر شیراز دستور کار مصوبه احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران شیراز به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز ارجاع شد تا مکان مناسبی برای آن مشخص شود.

انتهای پیام
captcha