نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس فارس
کد خبر: 3998628
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در روز شنبه، 3 مهرماه همزمان با سراسر کشور در سطح مدارس این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 28 شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در روز شنبه، 3 مهرماه همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس نواخته می‌شود، گفت: سال تحصیلی 1401-1400 در کلان‌شهرهایی نظیر شیراز، غیرحضوری آغاز می‌شود و تعیین روش فعالیت آموزشی در مدارس سایر نقاط شهری و روستایی و عشایری را بر عهده شورای مدرسه است.

وی با تصریح اینکه با شیوع کرونا همگان متوجه شدند که مدارس تنها کارکرد آموزشی ندارد بلکه بخشی از مهم‌ترین کارکردهای فضاهای آموزشی، تربیتی است، گفت: از آنجا که مدرسه مأمنی برای رفع نیازهای عاطفی دانش‌آموزان به شمار می‌رود، طی ۲ سال گذشته و با تعطیل شدن آموزش‌های حضوری مسائل روحی و روانی بیش از کرونا بر دانش‌آموزان و خانواده‌ها فشار آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امسال هم آموزش در دوره های مختلف تحصیلی، با روش‌های مختلف حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری دنبال خواهد شد، گفت: احتمالا با اتمام واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان، فضای بازگشایی مدارس در این استان اواخر مهر و اوایل آبان، به صورت تدریجی فراهم خواهد شد، اما در عین حال تصمیمات قطعی منوط به اجازه ستاد ملی کروناست.

اسماعیلی با تصریح اینکه روند آموزش در کلانشهرهایی نظیر شیراز، فعلا غیرحضوری است و امکان دارد در آینده، با در نظر گرفتن شرایط و امکان رعایت دقیق پروتکل‌ها، تغییر کند، گفت: برای برگزاری آموزش حضوری طبق استانداردهای بهداشتی، فاصله یک و نیم متری دانش‌آموزان تعیین شده است و شورای مدرسه نیز باید مطابق با همین دستورالعمل‌ها تصمیم گیری کند.

 مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان نیز گفت: بیش از ٩٠ درصد فرهنگیان استان تاکنون واکسینه شده‌اند و افراد باقیمانده نیز امکان دریافت واکسن را دارند و بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان هم مطابق با تصمیمات ملی دنبال می‌شود.

وی با بیان کرد: در سال تحصیلی جدید اگر مدرسه‌ای شرایط مناسبی نداشته باشد شورای مدرسه با اولویت قرار دادن سلامت دانش‌آموزان، اقدام به برگزاری مجازی کلاس‌های درس خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین تصریح کرد: مدرسه منحله در هیچ یک از نقاط آموزشی استان شده نداریم اما جایه‌جایی به دلیل استاندارد نبودن انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص رفع نواقص شبکه شاد در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: سال گذشته و با آغاز آموزش‌های مجازی متوجه شدیم که هشتصد و سه نقطه استان اینترنت ندارند و پانصد نقطه هم فاقد پوشش دهی تلویزیون هستند، طی رایزنی با وزارت ارتباطات، صدا و سیما واستانداری فارس پوشش‌ها افزایش و این هشتصد و سه نقطه به ٢٠٠ نقطه تقلیل یافت و اتفاقات خوبی در این باره رقم خورد.

اسماعیلی، شبکه شاد را تازه متولد و تنها اپلیکیشن آموزش محور برشمرد که تنها افراد با هویت دانش‌آموز، معلم و مدیر امکان حضور در این شبکه دارند.

وی با بیان اینکه شبکه شاد یک ابتکار و افتخار داخلی است که با نظر دانش‌آموزان، معلمان و اولیا به بلوغ رسید، گفت: آخرین نسخه آن ٣١ شهریورماه رونمایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه اینترنت و آپلودهای شبکه شاد رایگان بوده و برای سال تحصیلی جدید نیز ویرایش‌ها انجام شده و تداوم خواهد یافت، گفت: این شبکه، یکی از بهترین راه‌های ارتباطی و مویرگی با دنش آموزان است که باید همیشه حفظ شود.

وی همچنین به اعلام آمار ثبت‌نامی مدارس استان پرداخت و گفت: قضاوت میزان ثبت نام دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید هنوز زود است، اما برابر آخرین آمارها، 99 و شصت و چهار درصد از کلاس اولی‌های فارس برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده‌اند و از آنجا که سامانه ثبت نام همچنان باز است باید قضاوت چرایی عدم حضور مابقی را به روزهای آتی موکول کرد.

انتهای پیام
captcha