خدمت‌رسانی موقوفات فارس به زائران اربعین
کد خبر: 3998562
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

خدمت‌رسانی موقوفات فارس به زائران اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از ارائه خدمات از محل موقوفات با نیات مرتبط به زائران اربعین حسینی در عراق خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از ارائه خدمات از محل موقوفات با نیات مرتبط به زائران اربعین حسینی در عراق خبر داد و گفت: در سال‌های قبل از شیوع کرونا، سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات گسترده‌ای را برای خدمت زائران اربعین حسینی از محل موقوفات با برپایی مواکب در نقاط مختلف داخل کشورمان و کشور عراق انجام می‌داد.

وی افزود: امسال که به دلیل شیوع کرونا خدمات‌دهی به صورت گسترده به زائران اربعین محدود شده است، سیاست ما بر این است که از موکب‌های عراقی از محل موقوفات با نیات مرتبط حمایت کنیم.

موسوی بیان کرد: علاوه بر این‌ها اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز با موکب کفیل زینب(س) ایران ـ شیراز که در نجف اشرف مستقر شده است، همکاری دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: این همکاری‌ها و حمایت‌ها در قالب اطعام گرم زائران اربعین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و توزیع بسته‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: یکسری خدمات‌رسانی در ایام اربعین حسینی هم از محل موقوفات استان در داخل شیراز و سطح استان انجام می‌شود، که به زودی اطلاعات دقیق‌تر آن اعلام خواهد شد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود از توزیع یک هزار و 200 بسته معیشتی میان نیازمندان شیراز از محل موقوفه آقاباباخان خبر داد و گفت: این بسته‌ها میان نیازمندان در محل رقبات همین موقوفه در تاریخ چهارشنبه، 31 شهریورماه جاری توزیع می‌شوند.

مدیرکل اوقاف فارس در پایان با بیان اینکه این پنجمین دوره کمک‌های موقوفه آقاباباخان در قالب توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان است، گفت: از مهم‌ترین اقدامات این موقوفه طی یکی دو سال گذشته می‌توان به کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و همچنین توزیع ارزاق خشک میان بیمارستان‌های درگیر کرونا اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha