واکنش تمسخرآمیز شبکه‌های اجتماعی فرانسه به ادعای یک کاندیدای اسلام‌ستیز
کد خبر: 3998402
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

واکنش تمسخرآمیز شبکه‌های اجتماعی فرانسه به ادعای یک کاندیدای اسلام‌ستیز

پس از آنکه اریک زمور، کاندیدای راست افراطی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری در فرانسه وعده داد در صورت پیروزی نام‌های خارجی به ویژه نام محمد را ممنوع خواهد کرد، مردم فرانسه با راه‌اندازی کمپینی در توییتر، این وعده را به تمسخر گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی‌ ار تی عربی، فعالان فضای مجازی در فرانسه با داغ کردن هشتگ #ViteMonPrenom (نام مرا سریع بگو)، اظهارات اریک زمور، فعال راست‌نویس افراطی و نویسنده فرانسوی را به چالش کشیدند.

زمور که قصد دارد نامزد ریاست جمهوری شود، وعده داده است که در صورت ریاست جمهوری، نام‌های خارجی را در فرانسه ممنوع کند و بر اساس آنچه در مصاحبه با کانال 2 فرانسه گفته است، او مخصوصاً نام محمد را در نظر دارد.

این کمپین توییتری که زمور را به تمسخر می‌گیرد، با الهام از کمپین تشویق به دریافت واکسن ویروس کرونا که تحت شعار Vite ma Dose (دوز من را سریع به من بدهید)، شکل گرفته است و بنا به گزارش‌های موجود، این کمپین طنزآمیز حتی فراتر نیز رفته است، چرا که فعالان فضای مجازی در فرانسه وب‌سایتی با همین نام با نشان دولتی فرانسه (vitemonprenom.com) راه‌اندازی کردند و به کاربران این امکان را داد تا نام‌های فعلی خود را وارد کرده و در صورتی که این نام مورد تأیید الگوریتم سایت قرار نگیرد و نام واردشده یک قانون مدنی قدیمی را نقض کند، این وب‌سایت نام جایگزینی را به آن‌ها پیشنهاد خواهد کرد.

این قانون که در آوریل 1803 وضع شد و از سال 1993 منسوخ‌شده است، والدین را از انتخاب نام برای فرزندان خود جز از طریق فهرست رسمی اسامی یا انتخاب نام‌های تاریخی منع می‌کرد و آن‌ها نمی‌توانستند نامی غیرفرانسوی برای فرزندان خود انتخاب کنند.

در شبکه توییتر برخی از کاربران با تمسخر وعده زمور، تصاویری را منتشر کردند که اسامی جایگزین پیشنهادی را نشان می‌داد، مثلاً نام محمد با مری جایگزین شده و نام زین‌الدین (نام کوچک زیدان) به برناردین تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha