ضعف نقد منصفانه و تبدیل شدن به ابزار گزارش‌های بی‌تأثیر؛ آفات روابط عمومی‌ها
کد خبر: 3998386
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

ضعف نقد منصفانه و تبدیل شدن به ابزار گزارش‌های بی‌تأثیر؛ آفات روابط عمومی‌ها

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، دو افت بزرگ روابط عمومی‌ها را ضعف جسارت نقد منصفانه در حوزه‌های اجرایی و تبدیل شدن به ابزار گزارش‌های بی‌تأثیر و غیر جذاب برای مخاطبین برشمرد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، نخستین جلسه هم‌اندیشی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و مسئولان روابط عمومی‌های حوزه خدمات شهری و مناطق یازده گانه شهرداری امروز، 27 شهریورماه در سالن جلسات شورای شهر اسلامی شیراز برگزار شد.

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی، سازمانها و مناطق گفت: اعتقاد کمیسیون خدمات شهری، نیاز جدی به رصد عملکرد این حوزه در شهرداری است و تبادل تجربه و دانش، چگونگی تعامل و هماهنگی روابط عمومی حوزه‎‌های مختلف با این حوزه و ارتقا جایگاه روابط عمومی را هدف این نشست دانست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها برای اجرای درست وظایف خود با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند، افزود: بررسی وضعیت عملکردی روابط عمومی‌ها و مطرح کردن اهداف، رسالت‌ها و نیز نحوه پیاده‌سازی فعالیت‌ها با تشکیل جلسات و کارگروه‌های تخصصی می‌تواند گام‌های مثبتی در جهت ارتقای جایگاه روابط عمومی داشته باشد.

زارعی با تأکید بر اینکه مدیری اگر اعتقاد به روابط عمومی نداشته باشد، به نوعی متضرر خواهد شد، افزود: باید جایگاه ارتباطات و روابط عمومی را در نزد مدیران نهادینه کرده و نگاه مدیران به روابط عمومی می‌تواند به عنوان معاون یا مشاور با دانش هر مدیر ‌باشد.

وی با اشاره به اینکه خودباوری مدیران روابط عمومی می‌تواند عامل موثری در موفقیت مجموعه داشته باشد، تصریح کرد: مدیر روابط عمومی باید با داشتن نگاه واقع بینانه و منصفانه در عملکرد سازمان نقد داشته و مدیران بالادستی می‌توانند با ایجاد ارتباط بین بخشی مدیران با حوزه روابط عمومی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و با در اختیار گذاشتن امکانات به خروجی مثبت مجموعه در افکار عمومی دست پیدا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات و رسانه‌ها، گفت: مدیران و مسئولان به واسطه‌ روابط عمومی‌ها، باید ارتباط با مردم را جزو اولویت‌های خود قرار دهند و ارتباطی دو سویه را در جهت ایجاد رضایتمندی شهروندان ایجاد کنند.

در ادامه حمید جورکش، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز خواستار تخصیص پیوست تبلیغاتی به پروژه‌های شهرداری شد و افزود: وظیفه ذاتی روابط عمومی‌ ها در مرتبه نخست اعلام کارها و اقدامات است درصورتی که در جایگاه بالاتر، مدیران ارشد باید روابط عمومی را چشم و گوش سازمان و سخنگوی آن‌ها بدانند و سطح کار و عملکرد آن را ارتقا دهند.

وی همچنین تصریح کرد: ارتقای جایگاه روابط عمومی با اختصاص بودجه مناسب منجر به بهبود روند پاسخگویی در کنار ارائه خدمات به شهروندان می‌شود.

انتهای پیام
captcha