افتتاح چهارمین مرکز واکسیناسیون شبانه‌روزی کرونا در شیراز
کد خبر: 3998365
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
توسط ارتش صورت گرفت؛

افتتاح چهارمین مرکز واکسیناسیون شبانه‌روزی کرونا در شیراز

طی مراسمی چهارمین مرکز واکسیناسیون شبانه‌روزی کرونا در شیراز به نام شهید «نصرفرد» توسط ارتش استان فارس افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از فارس، چهارمین مرکز شبانه‌روزی تجمیعی واکسیناسیون علیه کروناویروس به نام شهید «نصرفرد» در شیراز امروز، 27 شهریورماه با حضور فرماندهی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در تالار سبوی عشق واقع در چهار راه باغ تحت توسط ارتش فارس افتتاح شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم با اشاره به همکاری مطلوب بین بخشی در فارس، همراهی و همیاری امام جمعه شیراز، استاندار فارس، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و سپاه و دیگر نهادهای دولتی و غیر دولتی اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون به صورت عملیاتی پای کار و همراه مجموعه سلامت بوده، مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی است.

وی با قدردانی از همکاری مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران با مجموعه سلامت در بحران‌های مختلف، اوج همکاری این مجموعه را در روزهای بحرانی شیوع کروناویروس دانست و گفت: همکاری‌هایی نظیر مشارکت در امر قرنطینه افراد مبتلا به کروناویروس، ضدعفونی معابر و اماکن سطح شهر، گندزدایی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و راه‌اندازی بیمارستان‌های پشتیبان، از جمله همکاری‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در طی این ماه‌ها بوده که برای مجموعه سلامت دلگرم‌کننده بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در بحران کروناویروس نیز برخی فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز مانند راه‌اندازی بیمارستان پشتیبان، مرکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به کروناویروس، مراکز خودرویی و شبانه‌روزی واکسیناسیون علیه کرونا به عنوان الگوی کشوری معرفی شده که به پاس تلاش و همکاری بین بخشی دستگاه‌های استان در حال گسترش است.

لطفی همت ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه‌اندازی چهارمین مرکز شبانه‌روزی تجمیعی واکسیناسیون را ارزشمند خواند و افزود: با راه‌اندازی این مرکز واکسیناسیون، مجموعه مراکز واکسیناسیون علیه کروناویروس در شیراز به ۱۶ مرکز رسیده است که از این تعداد چهار مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد.

وی با علام پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر واکسیناسیون کروناویروس از زمان تحویل تا تزریق در کشور ادامه داد: تاکنون حدود دو میلیون دوز واکسن نوبت اول و ۸۰۰ هزار دوز واکسن نوبت دوم به جمعیت گروه هدف استان فارس تزریق شده است که در صورت استمرار این روند در تامین واکسن از سوی وزارت بهداشت، تا دو ماه آینده جمعیت بالای ۱۸ سال استان نیز در برابر این بیماری واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد تا به زودی شاهد واکسینه شدن تمام جمعیت استان فارس باشیم و از مردم خواست تا در کنار واکسینه شدن در برابر کروناویروس، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha