نقش امام خمینی(ره) را در دفاع مقدس فراموش نکنیم
کد خبر: 3998066
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

نقش امام خمینی(ره) را در دفاع مقدس فراموش نکنیم

امام جمعه کامفیروز با اشاره به نقش اثرگذارامام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از مسائلی که درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مغفول مانده، نقش بسزای امام راحل و تأثیرگذاری ایشان است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی‌زاده، خطیب جمعه کامفیروز امروز، 26 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نقش اثرگذار امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از مسائلی که درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مغفول مانده، نقش بسزای امام راحل ما و تأثیرگذاری ایشان است؛ همان که این انقلاب را تحفه الهی و هدیه‌ غیبی خواند و خداوند او را برای رهبری و هدایت یکی از بزرگترین چرخش‌های تاریخی بشر به سمت معنویات انتخاب کرده بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) در ابتدای جنگ با فهم الهی خویش و درک صحیحش، متوجه شد که جنگ ما جنگ بین دو همسایه نیست بلکه تقابلی است بین جبهه حق و تمام دنیای کفر که صدام را به‌عنوان بازیچه دست خود علم کرده بودند‌. مثل همیشه قدرت خود را از مردم می‌دید و با عرصه دادن به همین مردم و جوانان ۲۰ ساله، مقابل تمام کفر با تمام زرق و برقش ایستاد.

تقی‌زاده بیان کرد: امام راحل با اتکا به نیرو و ایمان همین جوانان به اهدافی دست پیدا کرد که در ظاهر نشدنی بودند و از همین‌رو دفاع مقدس را دانشگاه آدم‌سازی خواند.

خطیب جمعه کامفیروز در ادامه با اشاره به حضور ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس اطلس تصریح کرد: فرزندان ارتشی این مرز و بوم کار بسیار بزرگی را انجام دادند که در طول تاریخ کشور ایران بی سابقه بود. جوانان ارتشی با ناو بندر مکران و ناوشکن بومی سهند پس از طی کردن ۲۴ هزار کیلومتر توانستند به شمال اقیانوس اطلس، جایی که حیاط خلوت ایالات متحده آمریکاست رسیده و در آنجا حضور پیدا کنند. اینکه ارتش ما بتواند با تجهیزات بومی خویش این سفر دریایی پرخطر را با موفقیت به سرانجام برساند، مایه غرور و اعتماد به نفس ماست.

وی ادامه داد: این ناوگروه ضمن حضور در سن پترزبورگ روسیه، یکی از ۲۰ کشوری بود که در رژه روز نیروی دریای روسیه، با تجهیزات و ادوات خود مقابل رئیس جمهور آن‌ها شرکت کرد.

تقی‌زاده اظهار کرد: وجه تمایز آن‌ها نسبت به کشورهایی مثل پاکستان و هند این بود که ناو های آن‌ها با کمک نیروی دریایی روسیه ساخته شده بود لکن ناو ایرانی بومی و دست‌ساز جوانان خودمان بود.

انتهای پیام
captcha