«هاتف» فارس کلید خورد
کد خبر: 3997917
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

«هاتف» فارس کلید خورد

نخستین جشنواره استانی هفت اقلیم تولیدات هنری فارس با عنوان «هاتف» به میزبانی معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس در شیراز کلید خورد.

به گزارش ایکنا از فارس، مجتبی اشرافی، دبیر جشنواره فرهنگی ـ هنری «هاتف» استان فارس امروز، 25 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با رونماییی از پوستر جشنواره فرهنگی و هنری هاتف توسط سردار آزادی، معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در شیراز، نخستین دوره جشنواره استانی هفت اقلیم تولیدات هنری فارس « هاتف» با میزبانی معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس در شیراز کلید خورد.

وی با اشاره به اهداف جشنواره هاتف افزود: کمک به گفتمان‌‌سازی فرهنگی و هنری معارف انقلاب اسلامی با شناسایی و حمایت از ایده‌های نوآورانه و مبتکرانه بسیجیان و پایوران و سربازان زیرمجموعه بسیج اقشار و نواحی سپاه فجر فارس در حوزه‌های هفت‌گانه هنری و ادبی و همچنین ایجاد یک پیش زمینه برای برگزاری جشنواره ملی و یا حتی بین‌‌المللی برپایه داشته‌‌های این جشنواره استانی و جشنواره‌های مشابه، توسط معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس از اولویت‌های ما برای برگزاری نخستین دوره جشنواره فرهنگی و هنری هاتف بوده است.

اشرافی با بیان نقل ‌قولی از مقام معظم رهبری در حیطه فرهنگ و هنر بیان کرد: انقلاب اسلامی به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آنجا که باید دربردارنده مفاهیمی نو باشد، ناگزیر باید هنری ممتاز، فاخر و  پیشرو باشد، بنابراین برای رسیدن به این نوع از هنر نیازمند شناسایی، هدف‌گذاری و تبیین اصول هنر انقلاب اسلامی هستیم و این مهم از طریق برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی مثل جشنواره فرهنگی و هنری هاتف محقق می‌شود.

دبیر جشنواره هاتف با تأیید و تأکید بر اجرای جشنواره استانی هاتف در استان فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام، اظهار امیدواری کرد: این جشنواره الگوی فستیوال‌های جامع هنری و فرهنگی در استان و کشور باشد‌.

وی با برشمردن ابزار اجرایی این جشنواره، ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی و هنرمند استانی ائم از بسیجی، دانشگاهی و شهرستانی، مرکز آفرینش‌های هنری بسیج فارس، مراکز رقومی بسیج شهرستانی(جهرم و اقلید) و هم­‌چنین سازمان صدا و سیما، روابط عمومی سپاه فجر و سایر اقشار و نهادهای مرتبط در قالب انعقاد تفاهم‌نامه همکاری را بازوان اجرایی و همکاران اصلی در اجرای این جشنواره استانی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: این جشنواره بتواند به استعدادیابی و شکوفایی توانمندی‌های بالاقوه شهرستانی و استانی در استان هنرپرور فارس منتهی شود.

اشرافی، حوزه‌های رقابتی جشنواره هاتف  را شامل 7 حوزه «فیلم »،  «عکس»، «کتاب و نشر»، «هنرهای دیجیتال»، «سرود، نماهنگ و موسیقی»، «هنرهای تجسمی» و «تئاتر» اعلام کرد و گفت: این جشنواره در طی دو مرحله و در دو سطح قشری، ناحیه‌ای و استانی برگزار می‌شود که در مرحله اول، در یک مدت زمان مشخص تا آبان ماه 1400 اقشار و نواحی اقدام به برگزاری و انتخاب آثار منتخب در حوزه‌های هفت‌گانه کرده و این آثار و تولیدات منتخب را برای شرکت در مرحله استانی به ستاد استان و دبیرخانه جشنواره هاتف ارسال می‌کنند.

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری هاتف در پایان زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را نیمه اول آذرماه 1400 و مصادف با گرامیداشت هفته مبارک بسیج اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha