ثروت‌آفرینی برای کشور در توجه به اقتصاد هنر و ورزش
کد خبر: 3997840
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
رازقی مطرح کرد:

ثروت‌آفرینی برای کشور در توجه به اقتصاد هنر و ورزش

رئیس اتاق بازرگانی فارس معتقد است که در حوزه اقتصاد، مقوله اقتصاد هنر و ورزش دو بخش مهم و موثر هستند که توجه به این دو بخش می‌تواند ثروت‌آفرینی بسیاری برای کشور و استان‌ها داشته باشد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم تجلیل از قهرمانان شرکت‌کننده در مسابقات جهانی المپیک و پارالمپیک توسط اتاق بازرگانی فارس امروز، 24 شهریورماه برگزار شد که در آن از 8 نفر از قهرمانان این مسابقات تجلیل به عمل آمد.

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی فارس در این جلسه با اشاره به اهمیت ثروت‌آفرینی در کشور برای رفع مشکلات اقتصادی گفت: در حوزه اقتصاد، مقوله اقتصاد هنر و ورزش دو بخش مهم و موثر هستند که توجه به این دو بخش می‌تواند ثروت‌آفرینی بسیاری برای کشور و استان‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای اقتصاد هنر اقداماتی انجام شده اما اقتصاد ورزش مغفول مانده است، افزود: ورزش‌های پر رونقی مانند فوتبال نیز جز کوچکی در اقتصاد کشور ما است.

رازقی به ظرفیت جوانان پر استعداد و ثروت‌آفرینی آنان در عرصه‌های مختلف ورزشی در نقاط مختلف کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد: اقتصاد ورزش ما بتواند در شرایط سالم، شفاف و بالنده فعالیت پررونقی را در کشور ایجاد کند و در این بخش صنعت پر گردشی رقم خورد.

عباس حاجی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم در این مراسم، صنعت ورزش را یکی از صنایع مهم در توسعه اقتصاد هر کشور برشمرد و گفت: در کشور ما هنوز این صنعت نهادینه نشده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه برای ایجاد صنعت ورزش با ضعف و یاعدم شفافیت قوانین روبه‌رو هستیم که اتاق بازرگانی یکی از ظرفیت‌های مهم در توسعه اقتصاد ورزش است که می‌تواند با مشاوره تخصصی و ایجاد تعامل فضای برد برد را برای ورزش و صنعت ایجاد کند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از ورزشکاران محمدعلی گرایی و محمدرضا گرایی در کشتی، ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha