دولت، زیرساخت رفع نیازمندی مردم را در دستور کار قرار دهد
کد خبر: 3997257
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

دولت، زیرساخت رفع نیازمندی مردم را در دستور کار قرار دهد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: مردم‌سالاری یکی دیگر از اضلاع است که باید به آن توجه کرد، یکی از شاخصه‌های مردم‌سالاری انتخاب صحیح رئیس جمهور و همت جانانه برای رفع نیازمندی مردم است. توقع ما از دولت جدید این است که ساز و کار رفع نیازهای مردم را بهتر از گذشته در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 22 شهریور در مراسم پویش ملی «شور عاطفه‌ها و همکلاسی مهربان» که در مدرسه قرآنی فطرت اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه باید از عاشورا و مکتب حسینی درس‌های بسیار آموخت، مقاومت و تسلیم نشدن در برابر دشمنان را از مهم‌ترین درس‌های عاشورا دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشئت گرفته از مکتب حسینی است و همه موظف هستیم ادامه دهنده این راه باشیم. ملت ایران در طول 42 سال عزمی راسخ برای ادامه مسیر عاشورا و تداوم مکتب حسینی به منصه ظهور رساندند.

کریمی بصیرت، گذشت، شناخت تکلیف، صبر و پایداری و برحق بودن جبهه اسلام و پیروزی خون بر شمشیر را از دیگر درس‌های عاشورا برشمرد و اظهار کرد: ترویج و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از دیگر ضرورت‌های جامعه و از درس‌های قیام حسینی است. اگر این فرهنگ در جامعه‌ای فراموش شود تحریف و فراموشی ارزش‌ها بر جامعه غلبه کرده و آسیب‌های زیادی بر بدنه جامعه وارد خواهد کرد.

به‌گفته وی تحریف ارزش‌ها و فراموش کردن آن از شگردهای دشمنان است، دشمن با روش تحریف به دنبال فراموشی ارزش‌ها و فرهنگ ناب محمدی است و برای رسیدن به اهداف خود از فضای مجازی به‌عنوان ابزار برای دور نگه داشتن نوجوانان و جوانان از ارزش‌های اسلامی و قرآنی استفاده می‌کند، لازم است جوانان در برابر فتنه‌انگیزی دشمنان هوشیاری به خرج دهند.

این مقام مسئول ضرورت توجه به بسیج مردمی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بسیج مردمی یکی از ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی و مهم‌ترین دلیل موفقیت‌ها ما در طول 42 سال گذشته است. به برکت نهضت امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری ظرفیت‌ها و استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی، عمرانی، پژوهشی و پزشکی نمایان است.

وی مردم‌باوری، مردم‌داری و مردم‌یاری را از شاخصه‌های انقلاب بیان و تصریح کرد: انقلاب دارای اضلاع سه‌گانه رهبر، ملت و مکتب است و علاوه بر تقویت این شاخصه‌ها باید از توان مردمی برای رفع مشکلات بیشتر بهره‌مند شویم. خدمت به عموم مردم اولویت است و سپاه با نگاه مکتبی در این حوزه قدم برمی‌دارد و برای ادامه مسیر از هیچ فرصتی چشم‌پوشی نمی‌کند.

کریمی ادامه داد: مردم‌سالاری یکی دیگر از اضلاع است که باید به آن توجه کرد، یکی از شاخصه‌های مردم‌سالاری انتخاب صحیح رئیس جمهور و همت جانانه برای رفع نیازمندی مردم است. توقع ما از دولت جدید این است که ساز و کار رفع نیازهای مردم را بهتر از گذشته در دستور کار قرار دهد. چراکه با انجام این اقدامات سرمایه اصلی انقلاب حفظ می‌شود. اگر حرکت نکنیم سرمایه اجتماعی که فرصت است تبدیل به تهدید می‌شود. از این رو باید همه همت کنیم تا از تمام فرصت‌ها استفاده کرده و حتی تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کنیم.

وی حرکت در مسیر نهضت خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف را ضروری توصیف کرد و گفت: جنبش همگانی برای خدمت به مردم باید از روی تعهد و دلسوزی شکل گرفته و اولویت همه دستگاه‌ها باشد. یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها برای حرکت در مسیر خدمت‌رسانی حفظ کرامت و تکریم مردم است و اسلام و قرآن نیز به این امر مهم توجه دارد.

کریمی توانمندسازی مردم را از رویکردهای سپاه دانست و بیان کرد: معیار تشخیص خدمتگزاران و خیانتکاران از دیدگاه حضرت امام (ره) خدمت به مردم است. خدمت‌رسانی در دستورات اسلامی تأکید شده و ما نیز با همان نگاه به میدان آمده و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان به نوع نگاه برخی از افراد از اجرای طرح مواسات و تعبیر آنان از این اقدام خداپسندانه به گداپرورانه اشاره و توضیح داد: برخی که خود را روشنفکر می‌دانند از طرح مؤمنانه به طرح گداپروری تعبیر دارند که این افراد واقعیت امر که احسان از فرائض الهی است را متوجه نشدند. بله کشور ما کشور فقیری نیست و اگر ثروت آن درست توزیع شود، قطعاً بی‌پناهی باقی نخواهد ماند، اما متأسفانه اشکال در برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری است که فاصله طبقاتی به جای عدالت خود را نشان می‌دهد و این امر تقصیر دین و مکتب نیست و باید افرادی جهادی به میدان بیاییند تا مشکلات رفع و ریل‌گذاری در مسیر تحقق عدالت پیش رود.   

وی از مشارکت نهادهای انقلابی در طول بیماری کرونا برای انجام سنت‌های حسنه و کمک‌های مؤمنانه تقدیر و از توزیع 352 هزار بسته معیشتی خبر داد و افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی در طول بیماری کرونا و به منظور مهار این بیماری از اقدامات مؤثر سپاه است، برای اجرای طرح در استان 15 هزار نفر آموزش دیده و بیش از 800 گروه جهادی تجهیز شدند.

فرمانده سپاه استان در پایان بیان کرد: مردم پایه بودن طرح شهید سلیمانی با محوریت مساجد یکی از دلایل موفقیت طرح است و بیش از یک ماه از اجرای مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی می‌گذرد که علاوه بر اجرای مؤلفه‌های قبلی کمک به واکسیناسیون عمومی مردم نیز باقوت در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha