گفتمان مقاومت، نظریه‌ای راهبردی و کلان است
کد خبر: 3994551
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

گفتمان مقاومت، نظریه‌ای راهبردی و کلان است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: دفاع مقدس و گفتمان مقاومت به عنوان یک نظریه راهبردی وکلان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در مسیر تمدن‌سازی استفاده و الگو گیری از این فرهنگ ارزشمند باید همواره مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 10 شهریور در نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اظهار کرد: خدا باوری، خودباوری و توانمندسازی از مهم‌ترین برکات دفاع مقدس است و این سه مؤلفه در طول ۴۲ سال گذشته توانسته ملت را به پیروزی‌های بزرگ و موفقیت‌های چشمگیر برساند. لذا امروز بیش از هر زمانی نیازمند ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستیم.

وی بیان کرد: دفاع مقدس و گفتمان مقاومت به عنوان یک نظریه راهبردی وکلان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در مسیر تمدن‌سازی استفاده و الگو گیری از این فرهنگ ارزشمند باید همواره مدنظر قرار گیرد. آن چیزی که امروز بیشتر باید در حوزه دفاع مقدس به آن توجه شود پژوهش است و نتیجه اقدامات پژوهشی باید گفتمان‌سازی و جریان‌سازی باشد و امروز محور کار در دفاع مقدس پژوهش و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کریمی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای پیشبرد پژوهش در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت است و می‌تواند گفتمان دفاع مقدس در مراکز علمی را به یک راهبرد و سیاست کلی تبدیل کند. مهم‌ترین هدف از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس روایت هشت سال جنگ تحمیلی به شکل عالمانه، مستند، مستدل و مطابق عقل و منطق است که اگر این رویکرد در کنار ادبیات غنی ما گذاشته شود قطعاً بسیار کاربردی خواهد بود و مورد استفاده نسل‌های آینده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری است و امروز باید به‌عنوان یک راهبرد به این مسئله نگاه کنیم و به دنبال محقق کردن آن باشیم.

وی اضافه کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در طی شش سال گذشته یکی از رویکردهای مهم در حوزه دفاع مقدس پژوهشی بوده و اقدامات بزرگی انجام شده که کافی نیست و باید برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری تلاش بیشتری انجام داد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان اظهار کرد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یکی از دستاوردهای فعالیت پژوهشی در حوزه دفاع مقدس است و یکی دیگر از خروجی‌های پژوهش باید تربیت پژوهشگران و نخبگان جوان در این مسیر باشد تا بتوانند از گنج عظیم دفاع مقدس به خوبی بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام
captcha