انقلابی بودن و عاقلانه عمل کردن؛ راهکار حل مشکلات کشور
کد خبر: 3994112
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
قادری بیان کرد؛

انقلابی بودن و عاقلانه عمل کردن؛ راهکار حل مشکلات کشور

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها تصورشان این است هر کسی که عاقلانه برخورد و عمل کرد، انقلابی نیست، گفت: انقلابی بودن و عاقلانه عمل کردن در کنار هم می‌تواند بسیار مؤثر و کارساز باشد.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد، گفت: برخی‌ها تصورشان این است که انقلابی بودن به معنای آن است کارهایی که انجام می‌دهند منطبق بر عقل و منطق و تدبیر نباشد و برخی‌ها تصورشان این است هر کسی که عاقلانه برخورد و عمل کرد، انقلابی نیست.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به انقلابی‌هایی داریم که عاقلانه عمل کرده و از روی عقل و تدبیر حرکت کنند، افزود: انقلابی بودن و عاقلانه عمل کردن در کنار هم می‌تواند بسیار مؤثر و کارساز باشد. در بسیاری از جاها ممکن است مناسبات عقلی و منطقی صرفاً جواب ندهد و نیاز است که نگاه و تفکر انقلابی پشت عقل و تدبیر باشد.

قادری ادامه داد: بسیاری از آقایان در دولت گذشته کارهای خود را منطبق بر عقل و تدبیر می‌کردند ولی چون نگاه انقلابی به قضایا نداشتند، عملاً نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند و با همین مناسبت عقلی و منطقی خودشان راه به جایی نبردند و طی سال‌های گذشته محاسباتشان کاملاً غلط از آب درآمد و تصور می‌کردند از نظر دانش و فناوری غربی‌ها از ما جلوتر هستند لذا ما قدرت مانور نداریم یا بر مبنای محاسبات مادی تصورشان این بود غلبه با کسی است که تکنولوژی و فناوری و دانش بیشتری داشته باشد، است در صورتی که ما با نگاه و تفکر انقلابی معتقدیم همه چیز در توانایی و ظرفیت‌های نظامی و دفاعی خلاصه نمی‌شود و آن نگاه و تفکر انقلابی است که در کنار تجهیزات و دانش فنی می‌تواند مؤثر واقع باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه نگاه و باور انقلابی می‌تواند راه‌ها را باز کند و امیدواری را ایجاد و ظرفیت‌ها را بالفعل کند، گفت: این نگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند. تعبیر دقیقی که رهبر معظم انقلاب از انقلابی داشتند این بود که نباید تصور کنیم انقلابی بودن به معنای با عجله و بدون فکر و منطق کار کردن است. لازمه انقلابی بودن داشتن تفکر و نگاه منطقی به قضایا است.

قادری در ادامه به نقش رسانه‌ها در عرصه بازسازی فرهنگی کشور نیز اشاره کرد و افزود: رسانه می‌تواند پیام‌رسان باشد و باورها و اعتقادات را اصلاح کرده و برخی از نگاه‌ها و تفکرات غلط را تصحیح کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رسانه می‌تواند کمک کند تا افراد به تفکر درستی رسیده و نگاه صحیحی نسبت به مسائل داشته باشد و مسیر درست و منطقی را طی کنند.

انتهای پیام
captcha