گره‌گشایی؛ پیامد ترویج فرهنگ عاشورا
کد خبر: 3994067
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

گره‌گشایی؛ پیامد ترویج فرهنگ عاشورا

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: عاشورا دو بال شور و شعور دارد که باید به هر دوی آنها توجه شود و شعور حسینی پیامدها و درس‌های فراوانی دارد که هرکدام از آنها گره گشای بسیاری از مشکلات امروز ما هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 8 شهریور در آیین گرامیداشت هفته دولت و یادبود جانباز و آزاده سرافراز مرحوم سید حمید حسینی گفت: مرحوم سید حمید حسینی مدیر سابق شرکت خط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی که از جانبازان و آزادگان پر افتخار محسوب می‌شدند در زمان حیات و مسئولیت خدمتگزاری متعهد، مدیر جهادی و خستگی‌ناپذیر بود که همواره یاری رساندن به مردم در عملکرد او قابل مشاهده بود. قطعاً تلاش‌ها و خدمات مهندس حسینی برای محرومان و مسئولان فراموش نشدنی است و بسیاری از افراد خاطره حضور میدانی و خدمات شایسته ایشان را از یاد نخواهند برد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان برای کمرنگ نشان دادن واقعه عاشورا در میام ملت‌ها و آزادی خواهان جهان خوشبختانه شور حسینی هنوز در جامعه به شکل پررنگ دیده می‌شود، اظهار کرد: عاشورا دو بال شور و شعور دارد که باید به هر دوی آنها توجه شود و شعور حسینی پیامدها و درس‌های فراوانی دارد که هرکدام از آنها گره گشای بسیاری از مشکلات امروز ما هستند. لذا امروز توجه به پیام‌های واقعه عاشورا یک موضوع و ضرورت بسیار مهم است.

کریمی افزود: مقاومت در برابر دشمنان و ایستادگی بر روی ارزش‌ها یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است. ازاین رو مکتب حسینی درس می‌دهد که باید در مواجه با توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان با اقتدار ایستادگی و مقاومت کرد. احیا و توجه به امربه معروف و نهی از منکر دومین پیام عاشوراست و لازم است معروف‌های الهی و زدودن منکرها همواره در جامعه اسلامی دیده شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود همه ارزش‌ها از بین خواهند رفت و امروز در شرایطی که دشمنان به دنبال تحریف هستند توجه و  تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت مهم است.

وی بیان کرد: انس با قرآن، توسل به اهل‌بیت(ع) و اقامه نماز از دیگر پیامدهای عاشوراست و راه بیرون رفت از غفلت توجه به قرآن و اهمیت دادن به اقامه نماز است و اگر جامعه‌ای این دو مهم را فراموش کند قطعاً در گمراهی باقی می‌ماند. همچنین بصیرت، تشخیص بین حق و باطل و به موقع عمل کردن از دیگر درس‌های عاشوراست. چراکه اصل واقعه عاشورا بر پایه بی‌بصیرتی اتفاق افتاد و امروز باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشت.

کریمی ادامه داد: توجه به حق الناس از دیگر پیامدهای عاشوراست و باید در همه ابعاد مورد توجه باشد که یکی از آنها حفظ حرمت مردم است و امروز دشمنان در فضای مجازی با بی‌اخلاقی‌ها و ترویج ضدارزش‌ها به‌دنبال از بین بردن حرمت بین دیگران هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه‌ کرد: از دیگر درس‌های مهم عاشورا ایثار و ازخودگذشتگی است و شهدای انقلاب اسلامی در این مسیر گام برداشتند و با ایثار و ازخودگذشتگی که در میدان نبرد از خودنشان دادند سربلند و عاقبت بخیر شدند و در سخت‌ترین شرایط بزرگترین پیروزی‌ها را رقم زدند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز کشور نیازمند مدیریت جهادی توأم با ایثار، مجاهدت و ازخودگذشتگی است، گفت: کسانی که در کشور مسئولیت می‌گیرند باید همواره برای رفع مشکلات مردم و خدمت صادقانه برای هرگونه مجاهدت در میدان حاضر باشند.

کریمی افزود: عاشورا یک جریان است و این جریان همچنان ادامه خواهد داشت و همانگونه که در دفاع مقدس نمودی از جریان عاشورا توسط ملت ایران رقم خورد امروز بعد از گذشت چهل و یک سال از دفاع مقدس دفاع از ارزش‌ها همچنان ادامه دارد و این دفاع باید در همه عرصه‌ها نمود عملیاتی داشته باشد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب برای تغییر زیرساخت‌های فکری و اعتقادی با همه توان به میدان آمدند که یکی از ابزارهای آنها فضای مجازی است و به دنبال این هستند جای ارزش‌ها را با ضدارزش‌ها و مفسد را با مجاهد عوض کند. لذا باید هوشیار بود و فریب توطئه‌های دشمنان را نخورد و با تکیه بر پیام‌های عاشورا در مسیر رضایت الهی گام برداشت و به کمال رسید.

انتهای پیام
captcha