کتابخانه سیار در فارس راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3993749
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

کتابخانه سیار در فارس راه‌اندازی می‌شود

سومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فارس در سال جاری با هدف بررسی طرح ایجاد کتابخانه سیار در فارس و انتخاب اعضای جدید این انجمن برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، سومین نشست خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس امروز، 7 شهریورماه با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز برگزار شد. تشکیل هیئت مدیره جدید این انجمن و طرح راه‌اندازی کتابخانه سیار در فارس از موارد این نشست بود.

منوچهری در این نشست با بیان اینکه انجمن خیرین پربار است و آثار و برکات وجودی انجمن را می‌بینیم، گفت: امیدواریم با راهبری خیرین و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست شاهد این باشیم که انجمن در راه توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی بیش از پیش موثر باشد. لازم است فعالیت‌ها و برنامه‌های انجمن خیرین کتابخانه‌ساز گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته طرح‌های مهمی در حوزه توسعه کتابخانه‌های عمومی با همراهی خیرین انجام شده است، گفت: طرح خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی و بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب از مهم‌ترین این طرح‌ها بوده است. بازسازی کتابخانه دستغیب قدیمی‌ترین کتابخانه شیراز آغاز شده و اعتبارات خوبی برای این پروژه جذب شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای طرح راه‌اندازی چندین کتابخانه سیار با همکاری خیرین در حال انجام است، گفت: در صورت اختصاص خودروهای مورد نیاز، این خودروها توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجهیز می‌شود.

داریوش نویدگویی، عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه به حوزه فرهنگ چندان توجه نمی‌شود، گفت: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه بحث فرهنگ و کتابخوانی مغفول مانده است. انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فارس باید با بهره‌گیری از ظرفیت مسئولان، دیگر خیرین، افراد علاقه‌مند و گروه‌های مردم نهاد در حوزه توسعه کتابخانه‌ها پویاتر عمل کند.

وی با بیان اینکه شهر شیراز به کتابخانه مرکزی و چندین کتابخانه استاندارد نیاز دارد که انجمن خیرین می‌تواند در این حوزه اقدام کند، طرح ایجاد کتابخانه سیار را بسیار کارآمد دانست و افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی کتابخانه‌ها و انجمن خیرین باید بهره برد.

عزت‌الله رئیسی، دیگر عضو انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فارس نیز با تأکید بر اینکه باید هرچه زودتر اعضای جدید انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مشخص شود، گفت: در انجمن خیرین کتابخانه‌ساز لازم است از ظرفیت خیرین بین‌المللی و مسئولان و افرادی با ارتباطات گسترده در سطح استان و کشور استفاده شود.

انتهای پیام
captcha