برگزاری ۳۰ مراسم تعزیه‌خوانی در کردستان
کد خبر: 3993699
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

برگزاری ۳۰ مراسم تعزیه‌خوانی در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری ۳۰ مراسم تعزیه‌خوانی با همکاری هیئت‌های مذهبی سطح استان در ایام ماه محرم در استان کردستان خبر داد و گفت: بیشترین تعداد مراسم تعزیه‌خوانی در شهرستان‌های بیجار، قروه و کامیاران برگزار شده است.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان اظهار کرد: تعزیه‌خوانی، آیینی نمایشی است که یادآور خاطره فداکاری‌ها، دلاوری‌ها، ایثارگری‌ها و اسلام خواهی‌های سیدوسالار شهیدان و یاران گرامی ایشان در روز عاشورا است.

وی با اشاره به استقبال مردم استان کردستان از مراسم تعزیه‌خوانی افزود: 30 مراسم تعزیه‌خوانی با همکاری هیئت‌های مذهبی سطح استان در ایام ماه محرم در استان کردستان برگزار می‌شود. بیشترین تعداد مراسم تعزیه‌خوانی در شهرستان‌های بیجار، قروه و کامیاران برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی این اداره در ایام ماه محرم‌الحرام در سطح استان کردستان اشاره و بیان کرد: در ایام ماه محرم یک‌هزار پرچم با عنوان «ما نسل به نسل در پناهت هستیم»، شابلون ماشین‌نویسی«یاحسین» بین هیئات شاخص در سطح استان کردستان و 30 هزار پوستر بین هیئات مذهبی و ادارات استان کردستان توزیع شد.

وی نصب بیش از 130 داربست در میادین اصلی و ورودی شهرهای استان و تهیه و توزیع 10 هزار عدد ماسک بین عزاداران حسینی، توزیع غذای گرم به تعداد 73 هزار و 700 پرس بین عزاداران حسینی، ذبح سه هزار و520 رأس گوسفند و گوساله در هیئت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های اجرایی تبلیغات اسلامی ایام ماه محرم ذکر کرد.

حجت‌الاسلام حاتمیان یادآور شد: اعزام 255 نفر مبلغ و روحانی به روستاها و مساجد سطح استان برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در سطح استان، برگزاری مراسم طشت‌گذاری ویژه شهرستان سریش‌آباد و برگزاری مراسم احلی من العسل و توزیع چهار هزار بسته کمک معیشتی در سطح استان نصب چهار هزار متر پارچه مشکی در سطح شهرهای نیز از دیگر برنامه‌های ایام محرم کردستان بوده است.

انتهای پیام
captcha