پایان تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3992961
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

پایان تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس این استان تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

پایان تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امیرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: براساس برنامه‌ ریزی‌‌های انجام شده چهار استان باید تا اواخر امسال تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس خود را به پایان برسانند که کهگیلویه و بویراحمد یکی از آنها است.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس جزو استان‌های پیشتاز در کشور است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: با وجود گذشت سه دهه از پایان دفاع مقدس و نگارش کتاب‌ های متعدد در این زمینه، اما یک کتاب علمی و جامع در مورد نقش استان در آن دوران وجود ندارد.

آسمند بیان کرد: مهمترین اهداف تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد شامل انتقال ارزش ‌ها و دستاوردهای ناب دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل‌ های کنونی و آینده، جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق تاریخ دفاع مقدس و ایجاد امکان دسترسی بهتر محققان و اندیشمندان به یک منبع مستند، جامع و معتبر در حوزه دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: ۱۰۰ مدخل گروه فرهنگی و اجتماعی دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد باید تا پایان امسال مقاله ‌نویسی شود که امید است این امر مهم با تلاش مجری و نویسندگان دانشنامه تحقق یابد.

انتهای پیام
captcha