جامعه پزشکی تجلی گذشت و فداکاری امام حسین(ع) هستند
کد خبر: 3991683
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰

جامعه پزشکی تجلی گذشت و فداکاری امام حسین(ع) هستند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جلوه‌های گذشت و فداکاری در واقعه عاشورا، گفت: جامعه پزشکی و کادر درمان در شرایط کنونی تجلی گذشت و فداکاری امام حسین (ع) را به نمایش گذاشتند.

جامعه پزشکی تجلی گذشت و فداکاری امام حسین(ع) هستندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در مراسم آئین خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی که با حضور تعداد محدودی از خدام این بارگاه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: قدردان جامعه پزشکی و پرستاری هستم که در این شرایط دشوار حقیقتا جلوه گذشت و فداکاری امام حسین(ع) را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: یکی از جلوه‌های عاشورا، فداکاری و گذشت اباعبدالله(ع) بود و این گذشت و فداکاری حضرت برای ما درس است. امام حسین(ع) اسوه و الگوی ماست و ما این درس را در این شرایط، در رفتار پزشکان، پرستاران و جامعه پزشکی و پرستاری به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.

مروی عنوان کرد: من از این مکان مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، خدمت همه جامعه پزشکی و پرستاری و همه افرادی که در بهداشت کشور به بیماران عزیز، خصوصا بیمارانی که گرفتار این ویروس شدند، خدمت می‌کنند عرض سلام دارم و به این گذشت و بردباری سر تعظیم و تکریم فرود می‌آورم.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به کادر درمان و جامعه پزشکی ابراز کرد: شما تجلی گذشت و فداکاری اباعبدالله الحسین(ع) هستید، شما با فداکاری، تلاش و کوشش، با دستان هنرمند و توانایتان و با دانش و خدمت خود به فضل الهی و به اذن الهی بسیاری را از مرگ نجات می‌دهید و به اذن‌الله و به فضل‌الله اجازه نمی‌دهید گرد یتیمی بر چهره کودکان بنشیند، شما نمی‌گذارید به فضل و اذن الهی، بسیاری از خانواده‌ها داغدار شوند.

وی بیان کرد: شما به جمعیت زیادی از بیماران جان دوباره و سلامتی می‌بخشید، درود خداوند بر شما و فضل و رحمت الهی شامل حال همه شما باد.

مروی با اشاره به روایتی از زندگی امام حسین(ع)، در خصوص کمک به یک فرد نیازمند اضافه داد: هیچ‌کس به امام حسین(ع) مراجعه نمی‌کرد که ناامید بازگردد. اباعبدالله الحسین(ع)، مظهر کرامت و تجلی فضیلت الهی بود‌.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: برای این روح بلند چقدر دشوار و تحمل‌ناپذیر است که نیازمندی دست نیاز به سویش بلند کند و او نتواند پاسخ دهد و این زمانی برای حضرت دشوار بود که با وجود طلب آب از سوی فرزندان و اهل حرم، ایشان نمی‌توانستند کاری انجام دهند.

انتهای پیام
captcha