مقابله و مدیریت کرونا؛ اولویت مهم کشور / نیروی انتظامی با قمه‌زنی برخورد کند
کد خبر: 3990714
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

مقابله و مدیریت کرونا؛ اولویت مهم کشور / نیروی انتظامی با قمه‌زنی برخورد کند

امام جمعه اراک گفت: اولویت مهم کشور مقابله و مدیریت بیماری کروناست و همه توان باید در این راستا بسیج شود. دقت شود انجام برخی از کارهای غیرضروری آسیب‌زاست و همه تمرکز باید بر روی مدیریت بیماری و کاهش آسیب‌های آن باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 23 مرداد در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به خدمات صورت گرفته در دوران کرونا و تقدیر از کادر درمان، اظها کرد: استان مرکزی نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری به طور نسبی دارد، اما هفته جاری و هفته آینده با توجه به تعطیلی‌ها شرایط نگران‌کننده‌ای وجود دارد که باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: تعطیلی که موجب تردد شود یک آسیبب سیار بزرگ است، باید در تعطیلی‌های پیش رو از این اقدام جلوگیری شود تا مسافرت صورت نگیرد و نظارت‌ها باید با جدیت صورت گیرد. چراکه اگر انجام نشود، قطعاً مشکل‌ساز و تهدید آفرین خواهد شد. لذا مدیریت و محدودیت جدی تردد یک امر حیاتی است. رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری یک اصل مهم است و دستگاه‌های متولی در کنار نیروی انتظامی باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف آبادی تأکید کرد: نیروی انتظامی در خصوص مقابله با برخی از مراسمات خرافه‌ای همچون قمه‌زنی با جدیت برخورد کند و با توجه به دستورات اسلام و به‌ویژه شرایط کرونا نباید اجازه داد مراسم‌های قمه‌زنی در نقطه‌ای از استان و حتی کشور برگزار شود.

وی یکی از راهکارهای مهم در عبور از شرایط فعلی و مدیریت بیماری را خودمراقبتی بیان کرد و گفت: اگر همه افراد به این مسئله اهتمام داشته باشند و به محض کوچکترین علامت خود را قرنطینه کنند قطعاً شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود و البته نظارت بر قرنطینه نیز یک امری ضروری است. همچنین فراخوان عمومی برای هدایت نیروهای بسیج و طلاب در راستای کمک به کادر درمان و بهداشتی باید انجام شود و خوشبختانه در سطح استان جوانان و افراد زیادی برای خدمت و فداکاری به مردم حاضر هستند. کمک به کادر درمان وظیفه و رسالت عمومی و مهم است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: اولویت مهم کشور مقابله و مدیریت بیماری کروناست و همه توان باید در این راستا بسیج شود. دقت شود انجام برخی ازکارهای غیرضروری آسیب‌زاست و همه تمرکز باید بر روی مدیریت بیماری و کاهش آسیب‌های آن باشد. مقام معظم رهبری اولویت اصلی کشور را به خوبی بیان فرمودند و همه باید گوش به فرمان باشیم. نهضت مؤمنانه از اقدامات منحصربفردست و لازم است با مشارکت مردم، خیرین و دستگاه ها بار دیگر فرهنگ مومنانه در استان احیا شود تا بتوان بخشی از آسیب‌ها را کنترل و کاهش داد. تعامل و هم‌افزایی بسیج و مساجد برای انجام کمک مؤمنانه و تدوین بانک جامع اطلاعاتی ضرورت است.

وی در پایان افزود: در سال‌جاری برگزاری مراسم‌های عزاداری با رعایت دستورالعمل‌ها بسیار قابل تقدیر است، اما انتظار از جامعه مذهبی بیش از این اندازه است. چراکه هیئت‌های مذهبی الگو هستند و باید برای اقشار مختلف الگو باشند. توجه به قانون و مصوبات ستاد کرونا یک اصل مهم و شرعی است که همه باید به آن مقید باشند. با توجه به شرایط و ظرفیت‌های استان برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع یکصد هزار بسته کمک مؤمنانه تا پایان ماه صفر انجام شده و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها برای تحقق این مسئله یک ضرورت است.

انتهای پیام
captcha