تجلی عمل به آموزه‌های قرآن در عاشورا
کد خبر: 3990184
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷
قرآن و عاشورا / 2

تجلی عمل به آموزه‌های قرآن در عاشورا

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه قرآن و مکتب عاشورا از یکدیگر جداشدنی نیستند، گفت: هر آنچه که در عاشورا رخ داد، تجلی عمل به آموزه‌های قرآن کریم بود.

محمدحسین اسلامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مسئول هیئت مذهبی و مؤسسه قرآنی مدینةالنبی(ص) شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به جایگاه قرآن در هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: در مقاتل معروف است زمانی که امام حسین(ع) سرشان بر بالای نی بود، قرآن می‌خواندند، یعنی عظمت قرآن در بطن کربلا و عاشورا با این قضیه مشخص شد.


بیشتر بخوانید:


وی با بیان اینکه قرآن و مکتب عاشورا از یکدیگر جداشدنی نیستند و هر آنچه که در عاشورا رخ داد، تجلی عمل به آموزه‌های قرآن کریم بود، افزود: تمام تلاش دشمن هم همین است که جایگاه قرآن را کمرنگ کند زیرا قرآن کریم جایگاه عظیمی میان اهل بیت(ع) و بزرگان دین و مسلمانان جهان دارد لذا برای این کار سرمایه‌گذاری می‌کند.

اسلامی تصریح کرد: جایگاه قرآن در میان هیئات مذهبی مخصوصاً در ایام خاص می‌تواند بسیار عظیم و بالایی باشد و اگر به این مسئله توجه داشته باشیم، قطعاً این جایگاه می‌تواند رشد بسیار خوبی در میان آحاد جامعه به خصوص نسل جوان داشته باشد.

مسئول هیئت مذهبی مدینةالنبی(ص) شیراز با بیان اینکه همواره تلاش کردیم تا در برنامه‌ها و مراسم‌های خود جایگاه عظیم قرآن را حفظ کنیم، گفت: در این راستا در ایام محرم و صفر قبل از برگزاری مراسم سوگواری حسینی، تلاوت قرآن را با حضور قاریان مطرح استان و کشور انجام می‌دهیم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم برای نوجوانان هیئت مذهبی مدینةالنبی(ص) خبر داد و افزود: تلاش ما بر این است که جایگاه قرآن را در مجموعه خود اعتلا بخشیم.

اسلامی همچنین به دیگر برنامه‌های این هیئت مذهبی در ایام دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: در سال جاری با شعار محوریت نماز تمام برنامه‌های خود را انجام می‌دهیم زیرا اکثر اعضای هیئت مدینةالنبی(ص) را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند به همین دلیل بر روی محوریت نماز تأکید فراوان داریم.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس ادامه داد: همچنین لباس‌هایی که برای نوجوانان و جوانان هیئت هم در نظر گرفته‌ایم دارای شعار نماز هستند و محور مداحی مداحان و سخنرانی سخنرانان ما هم بر مسئله نماز قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا در این دهه مسئله نماز را در جامعه تقویت کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور همچنین به برنامه‌های اتحادیه کشوری در ایام محرم اشاره کرد و گفت: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور هم در این ایام بحث قرآن و اهل بیت(ع) را دنبال می‌کنند و یک تفاهم‌نامه با هیئات مذهبی کشور بسته شده است که به بحث قرآن بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام
captcha