حوزه و دانشگاه به حل مسائل روز مردم ورود کنند
کد خبر: 3989366
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

حوزه و دانشگاه به حل مسائل روز مردم ورود کنند

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به اهمیت ورود حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات مردم گفت: اگر نیازی که امروز در جامعه ملموس است را نتوانیم در حوزه و دانشگاه پاسخ دهیم و راه‌ حلی پیدا کنیم، هر روز که جلو می‌رویم پشیمانی و خسران ما بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، عصر دیروز، 17 مردادماه در دیدار با هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس با بیان اینکه برای حل مشکلات بشر نیاز به علم و دانش داریم، گفت: ارزش علم از یک جهت همین است که مشکلات بشر را حل می‌کند گرچه دانش‌های مختلف ممکن است از جهاتی دیگر هم ارزش ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از علوم صرف دانستن ارزش دارد مانند توحید اما برخی دیگر از علوم کاربرد و نتیجه‌اش برای انسان‌ها مهم است، افزود: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید مسائل مردم را حل کنند.

آیت‌الله دژکام به گام دوم انقلاب و آغاز فعالیت دولت جدید اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، دولت جدیدی شروع به کار کرده است که امید افراد بسیاری به آن بسته شده است که باید برای مسائل و مشکلات مردم راه حلی ارائه دهد و در این زمینه باید نقش حوزه و دانشگاه به صورت ویژه دیده شود. باید رویکرد دانشگاه و مجموعه‌های آموزشی ما به این سمت برود که دانش را به همان شکلی که واقعیت داشته باشد و در حل مشکل به کار بیاید بیاموزیم و به دیگران یاد دهیم.

وی تصریح کرد: اگر نیازی که امروز در جامعه ملموس است را نتوانیم در حوزه و دانشگاه به آن پاسخ دهیم و برایش راه حلی پیدا کنیم، هر روز که جلو می‌رویم پشیمانی و خسران ما بیشتر خواهد شد و برای حل مشکلات مردم و کشور به جای دیگر نمی‌توانیم دل ببندیم.

آیت‌الله دژکام با ابراز امیدواری از اینکه تمام اساتید، مدیران و فعالان در عرصه‌های مختلف دانشگاه‌ها، به‌ویژه دانشگاه آزاد این مسئله را جدی بگیرند، گفت: گمان نکنیم علم اعتبار است بلکه علم واقعیت است که باید به کمک مدیریت جامعه بیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر به یک نفر فقط مدرک دهیم و او را دکتر خطاب کنیم سودی ندارد، افزود: در طول 70 سال گذشته از این فریب‌ها بسیار خوردیم و این اشتباه بوده است و باید واقعیت و حقیقت دانش را ارج بنهیم و این نکته‌ای است که امیدواریم در نگاه مدیر جدیدی که پیگیر مسائل دانشگاه آزاد می‌شوند این موضوع به صورت جدی مدنظر ایشان در مجموعه‌های مربوط به استان فارس باشد.

وی یادآور شد: برخی از سیاسیون و نمایندگان و مسئولان که به نظرشان می‌رسد که با یک ساختمان می‌توانند دانشگاه ایجاد کنند باید متوجه شوند که ساختمان دانشگاه نیست بلکه ساختمان تنها یک ابزار و زیرساخت است. واقعاً داریم رنج می‌بریم از این نوع نگاه‌هایی که سرمایه‌های کشور را تضییع می‌کند؛ کشوری که تحت فشار بیگانگان و دشمنان اسلام است.

انتهای پیام
captcha