آغاز آموزش متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در فارس
کد خبر: 3988529
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

آغاز آموزش متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در فارس

مسئول اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در فارس از آغاز آموزش متقاضیان مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی طرح توسعه مشاغل خانگی در ۲۳ رشته در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا از فارس، ژیلا علیپوریان، مسئول اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در فارس وابسته به جهاد دانشگاهی امروز، 13 مردادماه در جمع خبرنگاران از آغاز آموزش متقاضیان مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی مشاغل خانگی بسیار مورد توجه کارآموزان قرار گرفته است لذا بیش از ۶۰۰۰ نفر در کل استان فارس در ۲۳ رشته مختلف متقاضی شرکت در این طرح هستند.

وی افزود: خیاطی، معرق‌کاری، منبت‌کاری، خاتم‌سازی، لعاب سفال، نخ‌ریسی سنتی فرش، پرورش مرغ بومی، پرورش گوسفند و بز، فرآوری و بسته‌بندی، تولید زعفران، ویراستاری متون، مترجم کتاب و مقاله، انیماتور، برنامه‌نویسی و... جزو ٢٣ رشته‌ای است که در طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی فارس با همکاری پیشران‌ها به متقاضیان ارائه می‌شود.

علیپوریان در ادامه روال برگزاری کلاس‌های آموزشی را مورد توجه قرار داد و  افزود: ابتدا به فراگیرها آموزش عمومی در زمینه کارآفرینی و خلاقیت داده می‌شود و پس از استعداد سنجی، فراگیران به سمت کلاس‌های تخصصی سوق داده می‌شوند.

به گفته مسئول اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در فارس، بعد از آموزش تخصصی، پیشران‌ها کارآموز را حمایت می‌کند و آن‌ها را برای اتصال به بازار کار یاری می‌دهند لذا بعضی از کارآموزها هم پس از گذراندن دوره و گرفتن مدرک به صورت مستقل شروع به کار می‌کنند.

وی همچنین در خصوص حمایتی که پس از دوره آموزشی برای کارآموزان در نظر گرفته شده است، گفت: بعد از ۱۶ ساعت آموزش رایگان، کارآموزان رها نمی‌شوند لذا ما پیگیری شکل همکاری دو جانبه بین آن‌ها و پیشران هستیم چراکه پیشران موظف است که کار به کارآموزان ارجاع دهد.

علیپوریان، درباره تداوم این دوره‌های آموزشی نیز بیان کرد: قرارداد ما با اداره کار یک ساله است، از مهر پارسال شروع شده و تا پایان تابستان ۱۴۰۰ ادامه دارد لذا از تعداد نفرات ثبت نامی ۳ هزار نفر تحت آموزش قرار می‌گیرند؛ احتمال دارد بعد از پایان این پروژه، اداره کار پروژه‌ای در همین زمینه با تعداد رشته‌های بیشتر به ما بسپارد.

انتهای پیام
captcha