حمایت سازمان اوقاف از ۳۵ هزار هیئت و مسجد در ماه محرم
کد خبر: 3988026
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

حمایت سازمان اوقاف از ۳۵ هزار هیئت و مسجد در ماه محرم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد این سازمان در محرم سال جاری از ۲۵ هزار هیئت مذهبی و ۱۰ هزار مسجد با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان حمایت می‌کند.

حمایت سازمان اوقاف از ۳۵ هزار هیئت و مسجد در ماه محرم

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، دومین نشست هم‌اندیشی ستایشگران اهل‌بیت(ع) به ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه امروز 11 مرداد ماه با حضور ذاکرین و مادحین اهل‌بیت(ع) در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این نشست، اظهار کرد: در این نشست به‌صورت ویدئو کنفرانسی در خدمت ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ذاکرین و مادحین در ۳۱ استان هستیم؛ ۳۰۰ نفر از ذاکرین و مادحین به ‌صورت حضوری و مجازی (ویدئوکنفرانس) در این نشست حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین مناسبت مذهبی ما ماه محرم است، افزود: از سال ۱۳۹۸ برای اینکه تمامی هیئات مذهبی به‌ صورت عادلانه از عواید موقوفات بهره‌مند شوند، طرح شمیم حسینی را اجرا کردیم؛ ۱۲ هزار و ۶۵۶ هیئت و دو هزار و ۵۷۴ مسجد با مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این طرح بهره‌مند شدند؛ همچنین ۱۱۰ هیئت شاخص با مبلغ چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این طرح بهره‌مند شدند و مورد حمایت قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص برگزاری طرح شمیم حسینی در سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: در سال قبل با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر به سمت تهیه بسته‌های ارزاق و توزیع این بسته‌ها رفتیم؛ بر همین اساس ۲۹۵ هزار بسته ارزاق (سبد معیشتی) به قیمت هر بسته ۵۰۰ هزار تومان از محل عواید موقوفات، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته بهداشتی و دو میلیون و ۳۴۵ هزار پرس غذای گرم از محل عواید موقوفات و مشارکت خیرین با مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان توزیع شد.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: در طرح اربعین حسینی ۱۳۹۹ نیز بیش از ۸۷ هزار سبد معیشتی، ۷۴۴ هزار بسته بهداشتی، ۶۷۲ هزار پرس غذای گرم از محل عواید موقوفات و مشارکت خیرین با مبلغ ۲۶ میلیارد تومان توزیع شد.

وی با بیان اینکه طرح شمیم حسینی با محوریت ۲۰۰ بقعه متبرکه در قالب نمایشگاه شمیم حسینی در محرم ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، گفت: در محرم سال جاری از ۲۵ هزار هیئت مذهبی و ۱۰ هزار مسجد با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در قالب طرح شمیم حسینی حمایت خواهدشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برای استقرار هیئات مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه دستورالعمل‌هایی را تهیه کرده‌ایم، یادآور شد: تشکیل مجمع‌الذاکرین اهل‌بیت (ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌های ما خواهد بود.

انتهای پیام
captcha