کارگاه «نشان هیئت» در حرم شاهچراغ(ع) برپا شد
کد خبر: 3987871
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

کارگاه «نشان هیئت» در حرم شاهچراغ(ع) برپا شد

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، کارگاه «نشان هیئت» به منظور ارتقای سطح بصری و زیباشناختی فضای مراسم عزاداری در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید کریمی، مسئول مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس امروز، 10 مردادماه در جمع خبرنگاران از برگزاری کارگاه «نشان هیئت» به منظور ارتقای سطح بصری و زیباشناختی فضای مراسم عزاداری در حرم شاهچراغ(ع) به مدت دو روز خبر داد.

وی افزود: احساس ما این بود هم فضای مذهبی به ارتباط با جامعه هنری نیاز دارد و هم باید سراغ ایجاد ارتباط هنری ا مجامع مذهبی برویم.

کریمی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی از گذشته تا امروز یک نقش کلیدی در هدایت و راهبری مذهبی اجتماعی و فرهنگی جامعه و مردم داشته‌اند که این نقش تاکنون نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مجمع طراحان انقلاب اسلامی، وظیفه داریم که از این هیئت‌های مذهبی در حد امکان حمایت کنیم و البته حمایت ما از سنخ هنر و گرافیک است.

مسئول مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان فارس «بیت» ادامه داد: به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که در بحث طراحی نشان یا لوگو برای هیئت‌های شاخص استان فارس فعالیت کنیم.

کریمی با بیان اینکه بحمد الهی تمام هیئت‌ها فعالیت‌های خوبی دارند، گفت: مطابق آمار و پژوهش میدانی که انجام دادیم و بر اساس شاخص‌های مختلف مثل فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و فعالیت‌های جهادی هیئت‌ها را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس ۱۲ هیئت را در استان فارس شناسایی کردیم که ۵ هیئت مذهبی متعلق به شهرستان‌های استان فارس هستند و مابقی از شهر شیراز انتخاب شده‌اند.

مسئول مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان فارس «بیت» تصریح کرد: استفاده‌ای که هیئت‌ها می‌توانند از این کارگاه داشته باشند در بحث ایجاد یک هویت بصری برای ایشان است و با استفاده از تبلیغات برندسازی و مسائلی از این قبیل نیز به این کار شتاب می‌بخشیم.

وی گفت: تلاش کردیم گامی به سمت نزدیک ساختن هیئت‌ها و هنر برداریم و از فضای هیئت به عنوان یک کارخانه بزرگ انسان‌سازی که همیشه در رخدادهای بزرگ اجتماعی و فرهنگی نقش ایفا کرده به سهم خویش و از این طریق حمایت کنیم.

کریمی ضمن ابراز امیدواری از تداوم پیوند متقابل هیئت‌ها و جامعه هنری گفت: قبل از اینکه کارگاه راه‌اندازی کنیم با مسئولان هیئات مذهبی شیراز در مورد نیازشان شاخص‌ها و مؤلفه‌هایی که در طراحی لوگو مدنظر داشتند، گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام
captcha