کتابخانه مشارکتی «مهارت» در آباده افتتاح شد
کد خبر: 3987856
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

کتابخانه مشارکتی «مهارت» در آباده افتتاح شد

در راستای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان، کتابخانه مشارکتی مهارت آباده افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، در آیینی با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس که امروز، 10 مردادماه در آباده برگزار شد، همزمان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو سازمان، کتابخانه مشارکتی مهارت در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان آباده به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه مشارکتی مهارت مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان آباده با زیربنای 400 مترمربع و 2000 نسخه کتاب و دارای بخش‌های مخزن، نشریات، پژوهش، سمعی و بصری و سالن مطالعه است که در این دیدار به عنوان نخسین کتابخانه مشارکتی با همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای فارس افتتاح شد.

افزون بر این با عنایت به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و تأثیر آن بر بهبود و اصلاح شخصیت افراد و لزوم افزایش دانش و مهارت‌های عمومی و تخصصی نیروی انسانی برای ورود به بازار کار و همچنین ارتقای مهارت‌های فنی و عملی شاغلین در جهت رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی هر کشور و به منظور توسعه همکاری‌‌های مختلف کتابخانه‌ای، فرهنگی، آموزشی و تربیتی،  تفاهم‌نامه همکاری بین این دو اداره کل نیز منعقد و مبادله شد.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این آیین ضمن گرامیداشت 6 مرداد روز ملی کارآفرینی گفت: اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس را امروز با افتتاح کتابخانه مشارکتی مهارت در شهرستان آباده آغاز می‌کنیم تا به عنوان الگویی در استان و حتی کشور مطرح شود و مهارت‌آموزان هم بتوانند از خدمات کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی تأکید کرد: با برگزاری مشترک کارگاه‌های آموزشی مجازی می‌توان با کمک فنی و حرفه‌ای در زمینه آگاهی‌رسانی همگانی که یکی از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی است قوی‌تر و تاثیرگذارتر عمل کنیم.

حشمت کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز گفت: امروزه فلسفه دانشگاه‌ها در دنیا این است که درخدمت صنعت باشند و نقاط ضعف، قوت و پتانسیل‌های هر منطقه را شناسایی کنند تا بتوانند نسخه شفابخشی که مشکلات جامعه را حل می‌کند، پیدا کنند.

وی ادامه داد: به دلیل ارتباط تنگاتنگی که بین مهارت و کتاب وجود دارد آمادگی این را داریم در هر جای استان فارس که مرکز فنی حرفه‌ای وجود دارد کتابخانه آن را نیز راه‌اندازی و توسعه ببخشیم. باید همه کمک کنند فرهنگ از دست رفته کتاب و کتابخوانی را احیا کنیم.

بنا بر این گزارش، به موجب تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و مراکز فنی و حرفه‌ای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک آموزشی، فرهنگی، تربیتی، پرورشی و ارتقای مهارت در بین کارکنان و کتابداران، جامعه هدف و اعضای کتابخانه‌های عمومی،  استفاده از ظرفیت‌های بالقوه، فضاها، امکانات و منابع اطلاعاتی از جمله کتاب و تجهیزات بلااستفاده دولتی و غیردولتی در راستای توسعه کتابخانه‌های مشارکتی، روستایی و پیشخوان‌های کتاب در روستاها و انجام سایر همکاری‌ها، خدمات و مراودات مقتضی در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و تربیتی و برپایی نمایشگاه‌، برگزاری فعالیت‌های مشترک علمی و فرهنگی شامل مسابقات کتاب‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی و ...  برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مشترک، استفاده متقابل از ظرفیت طرفین برای اجرای پروژه‌های مشترک، بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی، همکاری در ایجاد فضای مناسب تبلیغاتی به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از جمله تعهدات مشترک این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام
captcha