فراخوان نمایشگاه عکاسان خبری فارس اعلام شد
کد خبر: 3987845
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
به مناسبت هفته خبرنگار؛

فراخوان نمایشگاه عکاسان خبری فارس اعلام شد

همزمان با فرا رسیدن ایام بزرگداشت هفته خبرنگار، فراخوان نمایشگاه عکس عکاسان خبری استان فارس با حمایت سازمان‌ها و نهادهای مختلف اعلام شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن ایام بزرگداشت هفته خبرنگار، فراخوان نمایشگاه عکس عکاسان خبری استان فارس با حمایت سازمان‌ها و نهادهای مختلف از امروز، 10 مردادماه اعلام شد.

این نمایشگاه با تمرکز بر موضوعات معاصر و با هدف جلب بهترین آثار عکاسان خبری استان فارس و نمایش ابعاد حرفه‌ای هنر رسانه‌ای اصحاب رسانه استان فارس در بحث عکس مستند و مستند خبری به دنبال نمایش آثار فاخر در موضوعات روز است.

نمایشگاه مذکور به دنبال موضوعاتی است که عکاسان خبری استان فارس به صورت روزانه و تخصصی با آن سر و کار دارند و بخشی از مشکلات جامعه را با توجه به موضوعات معاصر در قاب دوربین خود ثبت می‌کنند لذا به صورت خاص در دو بخش تخصصی و ویژه موضوعات نمایشگاه مطرح می‌شوند.

نکته قابل توجه در بررسی آثار این است که آثار از نظر فرم و محتوا باید ضمن رعایت اصول عکاسی، یک عکس خوب را ارائه دهند و صرفاً نمایش موضوع در عکس کفایت نمی‌کند.

موضوعات نمایشگاه در بخش تخصصی شامل تولید ملی، جهش تولید، حمایت از کار و سرمایه ایرانی؛ فضای شهری، شهر و مردمان مهربان، شهر مهربانی و فرهنگ و آیین‌ها و سنت‌های مردم استان فارس و در بخش ویژه هم موضوع کمبود آب و بحران آب در استان فارس است.

این نمایشگاه ویژه عکاسان خبری استان فارس شاغل در رسانه‌های مکتوب و برخط استان فارس برپا خواهد شد و هر عکاس مجاز به ارسال پنج اثر در هر بخش است و مجموعاً 10 اثر برای هر دو بخش تخصصی و ویژه. نام‌گذاری آثار بخش تخصصی با حرف T و بخش ویژه با حرف V آغاز شوند.

تمام آثار باید در ابعاد 2000 پیکسل با رزولوشن ۳۰۰ پیکسل بدون واترمارک به ایمیل journalistshiraz@gmail.com   ارسال شوند و به همراه آثار ارسالی کپشن عکس به صورت یک فایل  WORDباید ارسال شود. آثار فاقد کپشن (توضیحاتی درباره زمان مکان و اتفاق درون عکس) فاقد اعتبار و از داوری نمایشگاه حذف می‌شوند.

آخرین مهلت ارسال آثار به این نمایشگاه 13 مردادماه بوده و زمان داوری عکس‌ها هم 15 مردادماه انجام خواهد شد و در نهایت نمایشگاه در روز 17 مردادماه همزمان با روز خبرنگار افتتاح می‌شود. البته به علت شیوع موج پنجم کرونا، مسائل غیر قابل پیش‌بینی توسط هیئت اجرایی نمایشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هیئت اجرایی نمایشگاه شامل امین برنجکار، شیوا عطاران، رضا قادری و علی محمدی‌راد بوده و هیئت داوران هم شامل رضا قادری، عادل عزیزی و سید محسن پیروی‌نژاد هستند.

انتهای پیام
captcha