سنت روضه‌خوانی خانگی در شیراز احیا می‌شود
کد خبر: 3987717
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

سنت روضه‌خوانی خانگی در شیراز احیا می‌شود

مدیر مؤسسه فرهنگی ثاقب فارس از راه‌اندازی نخستین سایت فرهنگی ثاقب برای اعزام مبلغ و احیای سنت روضه‌خوانی خانگی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام زین‌العابدین ژاله خبرآبادی، مدیر مؤسسه فرهنگی ثاقب در استان فارس امروز، 10 مردادماه در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی نخستین سایت فرهنگی ثاقب برای اعزام مبلغ و احیا سنت روضه‌خوانی در سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: این اقدام برای خانواده‌ها کاملاً رایگان است و تلاش داریم با راه‌اندازی پویش هر خانه یک حسینه، سنت حسنه روضه‌خوانی را در شیراز راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: از آنجایی که این اقدام الگو گرفته طرح موفق در اصفهان است تلاش داریم این طرح موفق را برای نخستین مرتبه در جنوب کشور از استان فارس در شیراز آغاز تا در دیگر استان‌های جنوبی ادامه داشته باشد و در این اقدام خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت www.msagheb.ir  و یا از طریق ارسال عدد 2 به سامانه  50001040122  مبلغ و یا روضه‌‌خوان را در خانه خود دعوت تا مراسم معنوی روضه‌خوانی را برگزار کنند.

ژاله تأکید کرد: این اقدام برای خانواده هیچ هزینه‌ای در برندارد زیرا معتقدیم با احیای سنت حسنه روضه‌خوانی چراغ نور اهل بیت(ع) را در خانه‌ها روشن خواهیم کرد.

وی یادآور شد: این سایت در آغاز دهه ولایت آغاز به کار کرده است و خانواده‌ها می‌توانند در هر مناسبت مذهبی مبلغان را برای مناسبت‌های روضه‌خوانی و یا مولودی مبلغان را بدون هیچ هزینه‌ای دعوت و مراسم خود را برگزار کنند.

ژاله تصریح کرد: تمامی مبلغینی که با این مؤسسه همکاری دارند پس از فراخوان و گذراندن دوره‌های مربوطه در این مؤسسه پذیرفته شده‌اند و افرادی که تمایل به همکاری در این طرح را دارند می‌توانند از طریق سایت www.msagheb.ir اعلام آمادگی کنند.

به عقیده این کارشناس مذهبی در گذشته در استان فارس و شهر شیراز مانند دیگر شهرهای کشور به مناسبت‌های مختلف مذهبی و همچنین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خانواده‌ها روضه برگزار می‌کردند که تلاش داریم با احیا این سنته حسنه طرح هر خانه یک حسینیه را دوباره راه‌اندازی کنیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی ثاقب اظهار کرد: هر ساله در شهرهای مختلف استان و شهر شیراز در ایام تاسوعا و عاشورا تعزیه و روضه برگزار می‌شود اما امسال به دلیل شیوع کرونا، می‌توان روضه‌های چند نفره را در منازل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا کرد.

انتهای پیام
captcha